وزیر خارجه بریتانیا
/

سفر وزیر خارجه بریتانیا به اسرائیل با محوریت گفتگو درباره «تهدیدهای جمهوری اسلامی»

براساس بیانیه وزارت خارجه انگلیس، جیمز کلورلی وزیر خارجه، قرار است با سفر به اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی بر ضرورت ازسرگیری مذاکرات در رابطه با راه‌حل تشکیل دو کشور و همچنین مقابله با تهدیدهای امنیتی در منطقه، از جمله تهدید ناشی از ایران، با مقامات اسرائیلی دیدار و گفتگو کند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، کلورلی روز دوشنبه در اسرائیل با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر بریتانیا دیدار می‌کند و سپس در سرزمین‌های فلسطینی با نخست‌وزیر فلسطین گفت‌و‌گو خواهد کرد.

آقای کلورلی در این سفر با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و نخست وزیر فلسطین، گفت‌وگو خواهد کرد.

او روز سه‌شنبه طی نطقی در یک کنفرانس امنیتی درباره چالش‌های امنیتی پیش روی اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی و همچنین اهمیت راه‌حل تشکیل دو کشور صحبت می‌کند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه بریتانیا، آقای کلورلی همچنین ایران را متهم خواهد ساخت که با حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی حماس و جهاد اسلامی فلسطین،«تروریسم» را تقویت کرده است.

وزیر خارجه بریتانیا در آستانه این سفر گفت: «بریتانیا و اسرائیل برای حفظ امنیت مردمان خود با یکدیگر همکاری تنگاتنگی خواهند داشت».

وی افزود که دو کشور «برای مقابله با تهدیدات غیرقابل قبول رژیم ایران» روابط امنیتی خود را تقویت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، کلورلی قصد دارد در این سفر با «الی کوهن» وزیر خارجه اسرائیل نیز دیدار و گفت‌وگو کند و در مراسم نمایش سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» حضور یابد.