میشل تیلور نماینده امریکا در سازمان ملل
/

آمریکا: حکومت ایران جایی در نظام حقوق بشر سازمان ملل ندارد

میشل تیلور، نماینده دائم آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل، با اشاره به سالگرد خیزش انقلابی در ایران در بیانیه‌ای گفت که ایران با سابقه وحشتناک حقوق بشری جایی در جایگاه رهبری در اکوسیستم حقوق بشر سازمان ملل ندارد و اکنون زمان پاسخگویی فرا رسیده است.

خواندن این مطلب 2 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خانم تیلور نماینده دائم آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه خود افزوده است که جمهوری اسلامی و مقام‌هایش با کارنامه فاحش حقوق بشری و بی‌توجهی مطلق به اصول اعلامیه جهانی حقوق بشر نامزدی نامناسب برای هرگونه جایگاه رسمی در سازمان ملل هستند.

میشل تیلور همچنین در شبکه اجتماعی اکس نوشت: بازداشت مهدی یراحی و تعداد زیادی از ایرانیان شجاع، مثالی دیگر از بی‌احترامی آشکار رژیم ایران به حقوق بشر و آزادی بیان است.

نماینده دائم آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل پیشتر و همزمان با انتخاب علی بحرینی، نماینده دائم جمهوری اسلامی در دفتر سازمان ملل در ژنو، به عنوان رییس مجمع اجتماعی این شورا در ۱۱ و ۱۲ آبان نیز نسبت به این تصمیم واکنش نشان داده بود.

او در بیانیه‌ای با ابراز انزجار از تصمیم این شورا گفته بود: تعیین ایران با سابقه‌ای اسف‌بار در زمینه حقوق بشر، به ریاست این مجمع، اعتبار شورای حقوق بشر سازمان ملل را به شدت تضعیف می‌کند.