/

قانونگذاران آمریکایی خواهان شفاف‌سازی بایدن درباره توطئه‌های ترور جمهوری اسلامی علیه مقامات این کشور شدند

قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از دولت بایدن خواستند با برگزاری جلسه‌ای محرمانه به آنها درباره تلاش‌های جمهوری اسلامی برای ترور مقامات آمریکایی توضیح دهد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزاش فرانیوز، بر اساس گزارش وبسایت فری‌بیکن، قانونگذاران آمریکایی می‌گویند؛ تهدید‌های معتبری علیه مایک پومپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا و دیگر رهبران آمریکا در جریان است.

قانونگذاران آمریکایی در این نامه خواستار دریافت اطلاعات کامل درباره توطئه‌های فعال ایران یا گرو‌های نیابتی‌اش در خاک‌ آمریکا و اقدامات متقابل شده‌اند.

در این گزارش تصریح شده است: مقامات جمهوری اسلامی به وضوح و روشنی از ترور مقامات آمریکایی از جمله مایک پومپئو و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا سخن می‌گویند که کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران به دستور او انجام شد.

در همین راستا، مارک گرین، رئیس امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا و آگوست فلاگر، درباره اینکه دولت بایدن به اندازه کافی برای مقابله با تلاش‌های جمهوری اسلامی برای پیشبرد توطئه ترور مقامات آمریکایی اقدام نمی‌کند، ابراز نگرانی کردند.

مارک گرین گفته که دولت بایدن باید به‌طور کامل شفاف باشد و ادامه تهدیدهای جمهوری اسلامی غیرقابل پذیرش است.

همچنین در گزارش فری‌بیکن آمده است: این تلاش‌ها برای توطئه ترور درحالی ادامه دارد که جمهوری اسلامی برای احیای برجام تلاش می‌کند و اخیرا بر سر آزادی زندانیان آمریکایی و رفع توقیف میلیارد‌ها دلار پول با دولت بایدن معامله کرده است.

حسین موسویان، سفیر سابق جمهوری اسلامی در آلمان که اکنون در دانشگاه پرینسون آمریکا فعالیت می‌کند نیز در اظهارنظری به‌طور تلویحی از تهدید علیه برایان هوک، نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران سخن گفته بود.