/

محرومیت زندانیان عضو بیانیه ۱۴ از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده در زندان وکیل آباد مشهد

سه تن از امضاکنندگان بیانیه موسوم به ۱۴ تن که خواهان استعفای علی خامنه‌ای و گذار از جمهوری  اسلامی شده بودند و هم‌اکنون در زندان وکیل‌آباد مشهد محبوس هستند، به طور ناگهانی از حق برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شده‌اند.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، عباس واحدیان شاهرودی، هاشم خواستار و جواد لعل‌محمدی از تاریخ سه‌شنبه ۷ شهریور ماه به مدت نامعلومی ممنوع‌التماس و ملاقات شده‌اند.

این در حالی است که هاشم خواستار و جواد لعل‌محمدی از بیماری زمینه‌ای رنج می‌برند و عباس واحدیان شاهرودی نیز دچار مشکلات تنفسی و قلبی است.

خانواده این زندانیان به شدت نگران وضعیت سلامت آنها در مدت زمانی هستند که این زندانیان سیاسی از حقوق ابتدایی خود محروم شده‌اند.

جمهوری اسلامی در آستانه سالگرد قتل حکومتی ژینا مهسا امینی، از صدای زندانیان هراس دارد به همین دلیل از هر راهی برای قطع ارتباط آن‌ها با مردم استفاده می‌کند.

طی هفته‌های اخیر شهلا جهانبین، همسر عباس واحدیان شاهرودی با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت: همسرم عباس واحدیان شاهرودی از تاریخ دهم شهریور سال ۱۴۰۰ در رضوانشهر دستگیر و در زندان وکیل آباد مشهد با شرایط سخت و امنیتی نزدیک به دو سال است محبوس است. در این مدت با انتقال وی به شهر محل سکونتش تهران موافقت نشده بارها ممنوع از تماس و ملاقات بوده و یکبار به دلیل مسمومیت و وخامت حالش به بیمارستان امام رضای مشهد منتقل شده و من همچنان با وجود بیماری‌های خاص و هزینه‌های سرسام‌آور زندگی در راه تهران مشهد و بالعکس در رفت و آمد هستم.

همسر آقای واحدیان شاهرودی عنوان کرد: این روزها حال عمومی همسرم به هیچ وجه خوب نیست و با مشکلات لثه، قلب و ریه درگیر است به صورتی که بارها در ماه‌های گذشته با عرق شدید و تپش و درد در قفسه سینه و گردن بی‌حال شده و قادر به حرکت نبوده. مسئولیت سلامت و جان همسرم با سازمان زندانها و ارگانهای ذیربط پرونده ایشان است.

عباس واحدیان‌شاهرودی از تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۰، به صورت شبانه‌روزی در یکی از سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات در مشهد نگهداری شد و چند ماه بعد به زندان وکیل‌آباد انتقال یافت.

این زندانی سیاسی در مجموع به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است. این محکومیت  شامل ۱۱ سال حبس صادره از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب مشهد و ۱۰ سال حبس صادره توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب این شهر است.

هاشم‌ خواستار، زندانی سیاسی و از امضاکنندگان بیانیه استعفای خامنه‌ای در حالی که از بیماری‌های متعدد رنج می‌برد و دچار کاهش شدید وزن شده است، از تاریخ بیستم مرداد ماه ۹۸ در زندان جمهوری اسلامی محبوس است.

این معلم بازنشسته ۷۱ ساله طی ۳۰ سال گذشته نیز تاکنون بیش از هشت سال از عمر خود را در زندان‌های جمهوری اسلامی گذرانده است.

جواد لعل‌محمدی با احتساب دوران محکومیت در دو پرونده قبلی در مجموع به تحمل ۲۱ سال حبس ظالمانه محکوم شده است.‌

او پیشتر نیز سابقه محکومیت داشته است، در تاریخ چهارشنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و ماه‌ها در بازداشتگاه این نهاد در شرایط بلاتکلیف نگهداری و سپس به بند ۱/۶ زندان وکیل‌آباد مشهد منتقل شد.