وزیر بهداشت دولت روحانی از ورود و اقامت در کانادا منع شد/ کانادا دلیل ممنوعیت را بی‌اعتنایی جمهوری اسلامی به حقوق بشر عنوان کرد

وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که وزیر بهداشت دولت روحانی به دلیل بی‌اعتنایی جمهوری اسلامی به قوانین حقوق بشر به مدت سه سال از ورود و دریافت اقامت موقت این کشور منع شده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مارک میلر با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اکس در روز دوشنبه ششم شهریور از ممنوعیت ۳۶ ماهه حسن قاضی‌زاده هاشمی برای اقامت یا وورد به این کشور خبر داد.

وی نوشت: بر اساس برآورد اطلاعاتی و با استناد به قوانین این کشور٬ اقامت موقت حسن قاضی‌زاده هاشمی را به مدت حداکثر ۳۶ ماه ممنوع شده است.

وزیر مهاجرت کانادا افزود: آقای هاشمی، وزیر سابق بهداشت جمهوری اسلامی ایران در این مدت از بازگشت و ورود به کانادا تحت عنوان اقامت موقت منع می‌شود.

میلر تصریح کرد: این ممنوعیت به دلیل بی‌اعتنایی حکومت ایران به حقوق بشر است.

وی تاکید کرد: اقدامات حکومت ایران مذموم است و کسانی که در این حکومت مسئولیت دارند جایی در جامعه کانادا ندارند.

هفته‌های گذشته تصاویری از حسن قاضی‌زاده هاشمی در خیابان‌های مونترال کانادا به همراه خانواده او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

انتشار این تصاویر واکنش‌های بسیاری را میان ایرانیان برانگیخت.

حامد اسماعیلیون با انتشار تصاویر حضور هاشمی در خیابان‌های مونترال، دومینیک لبلانک، وزیر جدید امنیت عمومی کانادا و مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا را مخاطب قرار داد.

او به محدودیت‌ها در زمینه تردد سیاستمداران جمهوری اسلامی به خاک کانادا اشاره کرد و خواستار پاسخگویی و اقدام فوری دولت کانادا شد.

ملانی جونز، وزیر خارجه کانادا نیز اعلام کرد: کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه این افراد تحت مقررات ویژه اقتصادی وضع کرده است.

پیشتر مخالفان حکومت جمهوری اسلامی بارها از مقامات کشورهای غربی خواسته‌اند که تردد سیاستمداران این حکومت به خاک این کشورها را ممنوع کنند.