دستور وزیر کشور برای بررسی حواشی تقدیر از یک دختر ورزشکار بدون حجاب اجباری

پس از انتشار تصاویری از حضور بدون حجاب اجباری یک نوجوان ورزشکار در مراسم تقدیر فرماندار کلاردشت از او، وزیر کشور جمهوری اسلامی سریعا واکنش نشان داده و خواستار بررسی آن شده است.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، وزیر کشور جمهوری اسلامی، به استاندار مازندران دستور داد سریعا موضوع «دیدار فرماندار کلاردشت با یکی از دختران ورزشکار» بدون حجاب اجباری را بررسی کند.

فرماندار کلاردشت در این رابطه گفته است در مراسم تقدیر از این دانش‌آموز دوره راهنمایی که موفق به کسب رتبه کشوری در والیبال شده «یک لحظه روسری از سر او افتاده است»

بر پایه اعلام مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور جمهوری اسلامی، احمد وحیدی شامگاه جمعه سوم شهریور ماه خطاب به محمود حسینی‌پور، فرماندار کلاردشت نوشت: به دنبال تصاویر منتشر شده در «فضای مجازی» مبنی‌بر دیدار فرماندار کلاردشت با یکی از دختران ورزشکار، «سریعا موضوع را بررسی و گزارش آن را اعلام کنید».

در ویدئویی که از بخش‌هایی از این مراسم منتشر شده، دختر دانش‌آموز ورزشکار «حجاب اجباری» را بر سر ندارد.

مسئولان برگزاری مراسم مدعی شده‌اند در لحظه‌ای که از این دختر فیلمبرداری شده، پوشش حجاب اجباریش «به‌صورت سهوی کنار می‌رود» و این‌گونه نبوده که او بدون حجاب در مراسم شرکت کرده باشد.

عابدین فقیه نصیری فرماندار کلاردشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اینباره گفته است : آیین تجلیل از این ورزشکار روز سه شنبه هفته جاری در شهرستان انجام شد و متاسفانه مسوول روابط عمومی فرمانداری که فردی غیر حرفه ای بود اقدام به تصویربرداری و در کمترین زمان این تصاویر را در فضای مجازی منتشر کرد.

او افزود: بلافاصله بعد از انتشار این تصویر، مسوول روابط عمومی فرمانداری به خاطر غیر حرفه ای بودن این رفتارش و انتشار عکس نادرست و دروغین از این جایگاه برکنار شد.

گفتنی لایحه عفاف و حجاب نیز در راستای قانونی کردن مبارزه با حق پوشش اختیاری از سوی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و در هفته های گذشته متن و مواد این لایحه و پیشنهادات ارائه شده در حین بررسی واکنش های زیادی به همراه داشته است.

با تصمیم مجلس مقرر شد این لایحه در کمیسیون اصل ۸۵ و غیر علنی بررسی و برای رای گیری مدت زمان اجرای ازمایشی به صحن مجلس آورده شود. مجلس هنوز برای آن رای گیری نکرده است.

پس از اعتراضات سراسری سال گذشته و آغاز جنبش «زن، زندگی، آزادی»، میزان مخالفت‌های مدنی در اجبار به استفاده از پوشش اجباری، میان بخش‌های مختلف جامعه افزایش یافته است. نهادهای انتظامی و امنیتی نیز به شدت با این نافرمانی مدنی زنان و دختران برخورد کرده و اخیرا موجب سرکوب ها شدت یافته است. این روزها مسئله حجاب و مخالفت با آن از سوی شهروندان به یک مسئله حیثیتی برای رژیم تبدیل شده و برای اعمال آن از هر ابزار فشاری استفاده می کند.

در شرایطی که وضع نابسامان اقتصادی امکان ادامه زندگی را برای شهروندان با مشکل روبه رو کرده، مسائلی از این دست که دختری روسری بر سر ندارد، در کوتاه ترین زمان ممکن، دستور ویژه وزیر کشور برای پیگیری را به دنبال دارد، در حالیکه مسائلی مثل دزدی، قتل، زن کشی، فساد در بین مسئولان کشور از نگاه کوتاه بینانه مسئولان به دور است و راهکاری  برای این دست امور ندارند.