ادامه تبلیغات ایدئولوژیک جمهوری اسلامی برای کارناوال سیاسی-مذهبی اربعین؛ اعزام «بزرگ‌ترین بیمارستان سیار غرب آسیا» به عراق

پس از صرف هزاران میلیارد تومان بودجه برای زیرساخت‌های اربعین در ایلام، اجاره ۶۰۰ دستگاه اتوبوس از ترکیه، حاتم‌بخشی هزاران میلیاردی کالاهای اساسی به موکب‌های اربعین، تهیه ۴۰۰ تن دارو و تجهیزات، اعطای مرخصی تشویقی و چندهزار میلیارد تومان کمک هزینه سفر به زائران، اکنون نوبت به اعزام بزرگترین بیمارستان سیار غرب آسیا به عراق برای کارناوال مذهبی-سیاسی اربعین رسیده است.

خواندن این مطلب 9 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان خمینی، از اعزام بزرگترین بیمارستان سیار غرب آسیا به عراق به‌منظور استقرار در مسیر نجف به کربلا برای راهپیمایی اربعین خبر داد.

وی گفته است که بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان سیار خاورمیانه که در سال‌های اخیر زیر نظر ستاد اجرایی فرمان خمینی ساخته شد، در راهپیمایی اربعین استفاده خواهد شد.

گفته شده، این بیمارستان امکانات درمانی و پزشکی شامل اتاق عمل، دستگاه سونوگرافی، اورژانس و داروخانه دارد و در دونقطه مرز مهران و عمود ٩٨٩ بین مسیر نجف تا کربلا مستقر می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی فرمان خمینی همچنین از احداث سه کیلومتر جاده کمربندی در پایانه مرز خسروی، ساخت و تجهیز مسجد و حسینیه و احداث ۲۲۰ سرویس بهداشتی در مرز خسروی و ریمدان به‌عنوان بخشی از خدمات این ستاد خبر داد.

وی همچنین به احداث پنج کارخانه سیار تولید یخ در مهران، شلمچه و کربلا و استقرار ۲۰ مخزن ۲۰ هزارلیتری آب در مرز شلمچه اشاره کرد.

این اقدام‌ها در حالی صورت می‌گیرد که مردم در استان‌های خوزستان و‌ سیستان و‌ بلوچستان با بحران آب مواجه هستند.

از سویی دیگر، استاندار ایلام از هزینه ۶۴ هزار میلیارد ریالی برای زیرساخت های اربعین در استان خبر داده بود در حالی که طبق آمار چند سال گذشته، ایلام به دلیل مشکلات معیشتی و فقر مردم و بیکاری جوانان آن به عنوان «پایتخت خودکشی» جهان معرفی شده بود.

همچنین افندی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی ایران گفته است که ۶۰۰ اتوبوس کرایه‌ شده از شرکت‌های ترکیه‌ای برای حمل و نقل مسافر در ایام اربعین وارد ایران خواهند شد.

در شرایطی که وضعیت نابسامان اقتصادی در داخل کشور زندگی را برای اقشار مختلف مردم سخت و طاقت فرسا کرده، تصویری از بخش نامه گمرک در رسانه ها منتشر شده که براساس آن دستور اختصاص هزاران تن کالاهای اساسی به «موکب‌های اربعین» در خاک عراق ابلاغ شده است.

همراه این نامه جدولی آمده که درخواست انتقال «۳۲۰۰ تن گوشت مرغ، ۲۷۰۰ تن گوشت قرمز، ۴۶۰ تن تخم مرغ، هشت هزار تن برنج، ۱۵۰ تن دارو، شش هزار تن آرد، ۲۵۰۰ تن سیب‌زمینی، چهار هزار تن پیاز ۵۰۰ تن شکر، ۵۰۰ تن قند و ۴۵۰۰ تن روغن خوراکی» و همچنین ۸۰۰ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی ارائه شده است.

در شرایطی که بحران کمبود و گرانی دارو سراسر کشور را فراگرفته است، پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال‌احمر اذعان کرد: حدود ۴۰۰ تن دارو و تجهیزات در موسم اربعین استفاده می‌شود که بخشی را از داخل کشور می‌بریم و آنچه که نتوان از داخل تهیه کرد، از منابع دیگر تامین کرده و به عراق می‌بریم.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز صبح روز پنجشنبه در بازدید و بهره برداری از پروژه‌های راهسازی اربعین در مسیر ایلام-مهران گفت که این وزارتخانه برای اربعین بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار درنظرگرفته است.

همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای اعلام کرده که به پرسنل این وزارتخانه و سازمان‌هایش، ۳ روز مرخصی تشویقی، ۵ میلیون تومان کمک هزینه و یک میلیون تومان برای هریک از اعضای خانواده، جهت اعزام به راهپیمایی اربعین پرداخت می کند.

تمامی این حاتم‌بخشی‌ها برای کارناوال مذهبی- سیاسی اربعین در شرایطی صورت گرفته که بنابر آمار رسمی اکثریت مردم ایران زیر خط فقر به سر می‌برند، اما سران جمهوری اسلامی همچنان دغدغه اشاعه ایدئولوژی خود را دارند.