/

مسئولان دانشگاه هنر عقب‌نشینی کردند؛ حذف رشته‌های مجسمه‌سازی و هنر؛ تعمدی یا سهوی؟

به دنبال انتشار خبر حذف رشته‌های سینما و مجسمه‌سازی از دفترچه انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری و بازتاب گسترده آن در شبکه‌های اجتماعی، معاون دانشگاه هنر، ادعا کرد که اشتباه از سوی سازمان سنجش رخ داده و به زودی در اصلاحیه دفترچه رفع خواهد شد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سعید سیداحمدی زاویه در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در واکنش به حذف دو رشته سینما و مجسمه سازی دانشگاه هنر از دفترچه انتخاب رشته داوطلبان کنکور، ادعا کرد: این اشتباه سیستمی از سوی سازمان سنجش اتفاق افتاده است به زودی در اصلاحیه دفترچه رفع خواهد شد و رشته‌های سینما و مجسمه‌سازی به دفترچه کنکور باز می‌گردند.

وی مدعی شد: رشته سینما از دهه ۴۰ در دانشگاه هنر دایر است و حدود ۵۰ سال است که ما به عنوان تنها دانشگاه دولتی در این رشته دانشجو پذیرش می‌کنیم بر این اساس “سینما” یکی از رشته های اصلی و قدیمی دانشگاه هنر است و هیچ دلیلی برای حذف این رشته وجود ندارد.

در پی انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که برای آزمون عملی رشته‌های هنر شرکت کرده بودند، با حذف دو رشته «مجسمه سازی» و «سینما» دانشگاه هنر در دفترچه مواجه شدند.

این اتفاق موجب نگرانی متقاضیان این دو رشته پرمخاطب گروه آزمایشی هنر شد و گمانه‌زنی‌ها حاکی از حذف تعمدی این رشته بود.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور در این مورد نوشت: به نظر می‌رسد این اقدام در ادامه‌ سرکوب و حذف افراد فعال و دغدغه‌مند از دانشگاه است.

این شورا افزود: پس از اعتراضات سال گذشته و همراهی دانشجویان و اساتید این دو رشته در اعتراضات، تعداد زیادی از دانشجویان و اساتید این رشته‌ها تعلیق و محروم شده و به بهانه‌های مختلف از حضور در فضای دانشگاه حذف شدند.

این تشکل دانشجویی عنوان کرد؛ به نظر می‌رسد اکنون نوبت به حذف کامل این دو رشته و محرومیت دانشجویان از تحصیل در آن‌ها فرارسیده است. این در حالی است ‌که به طور معمول رشته‌های هنر با محدودیت‌ها و مشکلات زیادی مواجه هستند و حفظ حیات آن‌ها تا به امروز مدیون تلاش اساتید و دانشجویان بوده‌ است. با این وجود گویا این تلاش‌ها برای مسئولان دانشگاه اهمیتی نداشته است.