راه‌اندازی «شهر حجاب» در تهران و اصفهان از سوی بسیج اصناف

غلامرضا حسن‌پور، مسئول بسیج اصناف از راه‌اندازی «شهر حجاب» در راستای معرفی الگوها و کالاهای حجاب در آینده نزدیک در تهران و اصفهان خبر داده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، او هدف از این اقدام را ارائه الگوهای مناسب برای کودکان و بزرگسالان اعلام کرده است.

آقای حسن‌پور همچنین گفت: «وقتی مردم را از امری مانند بی‌حجابی نهی می‌کنیم باید یک الگو و مدلی به آنها بدهیم و کارهای اساسی در زمینه معرفی طرح‌های جایگزین ارائه کرده‌ایم».

مسئول بسیج اصناف مدعی شد ما برای بحث حجاب الگوهای مختلفی ارائه می‌کنیم و در نمایشگاه‌های مختلف مدل‌های مانتوهای شیک برای بانوان طراحی کرده‌ایم. گاهی برخی از این مدل‌ها در سبد خرید مردم قرار نگرفته‌اند و تلاش می‌کنیم که در سبد تقاضای مردم قرار گیرد.

دو روز قبل نیز اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت که به عرضه‌کنندگان پوشاک درس «حجاب و عفاف» داده می‌شود و کسانی که این دوره را می‌گذرانند در پایان یک گواهی دریافت می‌کنند.به دنبال سخت‌گیری‌های حکومت برای رعایت حجاب اجباری، فروشندگان پوشاک هم با محدودیت‌های بیشتر روبرو شده‌اند.

او گفته که «اتحادیه هر روز گشت نظارتی از واحدهای صنفی دارد و با گشت‌های مشترکی که اتحادیه به کمک اماکن دارد در صورت مشاهده عرضه پوشاک نامناسب از سوی واحد صنفی مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود و در مواردی نیز واحدهای عرضه‌کننده پوشاک نامناسب پلمب می شوند.

برگزاری دوره‌های عفاف و حجاب، نصب بنرهایی برسر در پاساژها با تاکید بر تولید «پوشاک متناسب با شئون اسلامی» و فرستادن پیامک به دارندگان واحدهای صنفی با مضمون حجاب از دیگر اقداماتی است که به گفته او اتحادیه در دست دارد.

اخیرا مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت از معاف شدن تولیدکنندگان لباس‌های باحجاب از مالیات و جریمه و برخورد با فروشندگان لباس‌های «بی‌حجاب» خبر داده بود.