هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های اربعین در ایلام؛ «پایتخت خودکشی» جهان در آمار

استاندار ایلام در حالی از هزینه ۶۴ هزار میلیارد ریالی برای زیرساخت های اربعین در استان خبر داده و اربعین را یک حرکت تمدن ساز عنوان کرده است که طبق آمار چند سال گذشته، ایلام به دلیل مشکلات معیشتی و فقر مردم و بیکاری جوانان آن به عنوان «پایتخت خودکشی» جهان معرفی شده بود.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با انجمن علمی بین‌المللی اربعین در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: اربعین یک حرکت تمدن‌ساز است و امروز این حرکت عظیم مردمی به یک فرهنگ تبدیل شده است.

او مدعی شد که راهپیمایی اربعین نماد ارزش ژئوپولتیکی شیعه است و ماهیت شیعیان ما در سراسر گیتی به گونه‌ای شده که قدرت‌های جهانی بدون در نظر گرفتن مسلمانان نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند و به غیر از این محلی از اعراب نخواهد داشت.

بهرام نیا استان ایلام و مرز مهران را گرانیگاه اربعین خواند و ادامه داد: در ارتباط با توسعه زیرساخت‌ها در طی کمتر از دو سال مبلغ ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ در حوزه زیرساختی و راه‌ها هزینه شده است.

تبلیغات گسترده در ماههای اخیر برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین که این سالها به بزرگترین کارناوال سیاسی و مذهبی شیعه تبدیل شده است، میلیاردها تومان برای کشور هزینه دربر دارد که همه این منابع از جیب ملت و در راستای اهداف و سیاست و همچنین پیشبرد ایدئولوژی حکومت صرف می شود. مردم با ضعیف ترین بنیه اقتصادی وهمزمان با نابسامانی ها در اداره کشور، به حضور در این مراسم با سیاست های تشویقی و وام دهی ترغیب می شوند تا خواست حکومت را در برگزاری این مراسم محقق کنند.

همه اینها در حالی صورت می گیرد که شهریور ماه سال ۱۳۹۷، روزنامه جهان صنعت در گزارشی استان ایلام را «پایتخت خودکشی» جهان معرفی و اعلام کرد شمار زیادی از مردم این منطقه به علت فقر زیاد و بیکاری از روی اجبار به زندگی خود پایان می‌دهند.

روزانه اخبار بسیاری در سطح کشور از خودکشی نوجوانان و حتی بزرگسالان و افراد سرپرست خانوار منتشر می شود که به دلیل اوضاع نابسامان زندگی که از تبعات مشکلات اقتصادی و بیکاری اقشار مختلف و نابودی کسب و کارها در سطح کلان است، حکایت دارد.