/

رسانه انگلیسی: تبادل زندانیان بین آمریکا و ایران ماه آینده در قطر صورت می‌گیرد

برخی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند که برخلاف تبادل‌های گذشته زندانیان بین ایران و آمریکا که بازداشت‌شدگان به عمان، سوئیس یا امارات عربی متحده پرواز می‌کردند، این‌بار تبادل زندانیان در دوحه قطر صورت می‌گیرد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، وبگاه انگلیسی «میدل ایست آی» در گزارشی به نقل از پایگاه خبری «امواج نیوز» نوشت: مبادله زندانیان بین جمهوری اسلامی و ایالات متحده آمریکا ماه آینده به میزبانی کشور قطر انجام خواهد گرفت.

در این گزارش آمده است؛ زندانیان دو کشور به یک هتل منتقل شده‌اند و تا ماه آینده که زمان تبادل زندانیان انجام می‌گیرد، تحت بازداشت خواهند بود.

همچنین در ادامه گزارش اشاره شده است که زندانیان در اتاق‌های شخصی در یک طبقه امن مستقر هستند و تنها می‌توانند با اقوام نزدیک خود دیدار داشته باشند و تلفن‌های همراه با دسترسی به اینترنت در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

هفته گذشته در یک تحول مهم در مسیر آزادی پنج آمریکایی دوتابعیتی بازداشت شده در زندان‌های جمهوری اسلامی، آنها روز پنج‌شنبه گذشته به بازداشت خانگی در یک هتل منتقل شدند.

از میان این پنج ایرانی آمریکایی دوتابعیتی، سیامک نمازی، عماد شرقی، مراد طاهباز و «نفر چهارم ناشناس» از زندان اوین تهران به بازداشت خانگی منتقل شدند.

بنابر اظهارات منابع آگاه از مذاکرات، پنجمین دوتابعیتی که هویت او مشخص نیست، پیش‌تر در بازداشت خانگی بوده است.

وزیر امور خارجه آمریکا طی روزهای گذشته با اشاره به نگرانی‌ها در مورد وضعیت پنج شهروند آمریکایی که از زندان اوین آزاد شده‌اند اما در حبس خانگی قرار گرفتند، تاکید کرد که تلاشهای دیپلماتیک، اراده آمریکا را برای مقابله با اقدامات مخرب جمهوری اسلامی در منطقه کاهش نمی‌دهد.

آنتونی بلینکن تصریح کرد: تلاش برای بازگرداندن این آمریکایی‌ها به خانه منجر به رفع هیچ‌گونه تحریمی برای ایران نخواهد شد.