/

وخامت وضعیت جسمانی جعفر ابراهیمی در زندان اوین

بازرس شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی معلمان ایران که دوران حبس را در زندان اوین سپری می‌کند، دچار وخامت حال جسمانی شده و از دسترسی به درمان و خدمات پزشکی مناسب محروم مانده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران عنوان کرد: جعفر ابراهیمی، معلم زندانی به دلیل مشکلات گوارشی، در اثر عدم‌ رسیدگی پزشکی تخصصی، وضعیت جسمی وخیمی پیدا کرده است.

طبق این گزارش، وی مدتهاست به دلیل عود بیماری التهاب روده نیاز فوری به درمان دارد. این معلم زندانی با از دست دادن هشت کیلو‌ وزن در دو ماه اخیر، دست‌، پا و دهانش نیز درگیر این بیماری شده است.

این معلم زندانی بارها به بهداری زندان مراجعه کرده و داروی تجویز شده توسط پزشک متخصص زندان، مشروط به مصرف در شرایط ایزوله است و این امکان در زندان وجود ندارد.

با توجه به این وضعیت بحرانی، پزشکی قانونی ضرورت آزادی‌ هر چه سریع آقای ابراهیمی از زندان را اعلام نموده است اما مسئولین زندان با ارسال پرونده‌ او به کمیسیون و نیز عدم پاسخگویی، توجهی به ضرورت درمان این فعال صنفی ندارند.

وضعیت جسمی جعفر ابراهیمی در زندان روز به روز وخیم‌تر شده و بدون داشتن هیچ سابقه‌ بیماری ، به دلیل فشارهای دوران انفرادی و زندان، به دیابت نیز مبتلا شده‌ است.

جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در دی ماه ۹۸ بازداشت و طی دادگاهی ناعادلانه به سه سال و نیم حبس محکوم شد و در حال حاضر در زندان اوین مشغول سپری کردن دوران حبس است.