/

کره جنوبی درباره آزادسازی دارایی بلوکه شده ایران اظهار بی‌اطلاعی کرد

وزارت خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای درباره آزادی پنج زندانی آمریکایی در مقابل آزادسازی پولهای بلوکه شده ایران اظهار بی‌طلاعی کرد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری رویترز در سئول به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی عنوان کرد: هیچ اطلاعی از گزارش‌ها درباره اینکه ایران ممکن است پنج شهروند آمریکایی زندانی را در ازای آزادی شش میلیارد دلار از بدهی فریز شده ایران در کره جنوبی آزاد کند، ندارد.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای عنوان کرد: دولت ما از نزدیک با کشورهایی چون ایران و آمریکا در تماس است تا مساله دارایی‌های بلوکه را حل کند، و امیدواریم این موضوع به طور دوستانه حل شود.

کره جنوبی در حالی درباره توافق میان ایران و آمریکا اظهار بی‌اطلاعی کرده که روز گذشته پنج شهروند ایرانی-آمریکایی از زندان اوین به حبس خانگی منتقل شدند.

جمهوری اسلامی، آزادی کامل این افراد و بازگشت آنها به آمریکا را به آزادی چند شهروند ایرانی از زندان‌های آمریکا و همچنین رفع توقیف دارایی‌هایش در کره جنوبی مشروط کرده است.

از میان این پنج ایرانی آمریکایی دوتابعیتی، سیامک نمازی، عماد شرقی، مراد طاهباز و «نفر چهارم ناشناس» از زندان اوین تهران به بازداشت خانگی منتقل شده‌اند.

بنابر اظهارات منابع آگاه از مذاکرات، پنجمین دوتابعیتی که هویت او مشخص نیست، پیش‌تر در بازداشت خانگی بوده است.