/

ادعای خبرگزاری سپاه در اخراج یک شهروند دوتابعیتی از کشور

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران به نقل از یک مقام آگاه نوشت: یکی از مرتبطین شبکه های «معاند تحدید نسل ایران» به نام دکتر منیره ترز بصیر، شهروند دوتابعیتی، توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در آبان ماه سال گذشته دستگیر و روانه زندان اوین شد و در نهایت با ورود دستگاه قضا از کشور اخراج شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این خبرگزاری درباره تابعیت مضاعف خانم ترز بصیر توضیحی نداده است. حتی از چگونگی آزادی او و تاریخ آن نیز اطلاعی نداده است.

به نوشته فارس به نقل از این منبع آگاه، «منیره ترز بصیر» یکی از عناصر اصلی، با سابقه و دو تابعیتی شبکه تحدید نسل ایران که رابط اصلی شبکه معاند بین‌المللی با شبکه نفوذ داخلی بود و سالها در قالب صندوق جمعیت سازمان ملل (UNFPA) پروژه‌های ضد جمعیتی را در کشور پیش می‌برد، در آبان ماه سال گذشته و همزمان با اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی» توسط سازمان اطلاعات سپاه، جلب و به زندان اوین منتقل گردید.

این منبع آگاه مدعی شده اقدامات سوء و مجرمانه و ارتباطات نامبرده در داخل و خارج از کشور، با طراحی عملیات‌های پیچیده اطلاعاتی چندین سال تحت اشراف پاسداران گمنام امام زمان(عج) قرار داشت.

این خبرگزاری اعلام کرد در این پرونده، بیش از ۳۰ نفر از «مرتبطین» با منیره ترز بصیر «مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند».

خبرگزاری فارس به دلیل آزادی این شهروند دوتابعیتی اشاره نکرده و مشخص نیست در چه معامله ای این روند به گفته او «اخراج» صورت گرفته است.

طبق سابقه جمهوری اسلامی در گروگانگیری شهروندان دوتابعیتی ، خیلی بعید است که بدون وجود دلیلی در راستای امتیازگیری این شهروند با لیستی بلندبالا از اتهامات وارد شده، صرفا با ورود دستگاه قضا، آنطور که این منبع آگاه گفته ، از کشور اخراج شده باشد.

هم اکنون چند شهروند دوتابعیتی دیگر در زندان های ایران در حبس هستند که دولت آمریکا برای آزادی آنان با جمهوری اسلامی مذاکرات و گفتگوهایی داشته و تا کنون به نتیجه نرسیده است.