اختصاص بیش از سه هزارمیلیارد تومان اعتبار برای پروژه های اربعین

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح روز پنجشنبه در بازدید و بهره برداری از پروژه‌های راهسازی اربعین در مسیر ایلام-مهران گفت که این وزارتخانه برای اربعین بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار درنظرگرفته است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، وزیر راه و شهرسازی مدعی شده که بخش مهمی از اعتبارات در استان ایلام هزینه می‌شود.

بذرپاش با اشاره به قرار داشتن در آستانه مراسم اربعین گفت: ۶۰ درصد تردد زوار از مرز مهران و مسیر استان ایلام انجام می‌شود، در همین راستا مسیر ایلام – مهران به عنوان شاهراه اصلی تردد زوار اربعین است که در سال‌های اخیر مورد توجه جدی در بحث توسعه، بهسازی، تعریض و اصلاح قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز پروژه‌های خوبی در مسیر ایلام – مهران از جمله یک تونل ۷۳۰ متری به بهره برداری رسید و به طور قطع نقش مهمی در تسهیل تردد زوار اربعین و خود مردم استان ایلام دارد.

بدرپاش با بیان اینکه یک تونل دیگر در مسیر ایلام – مهران در مراحل پایانی است، گفت: با توجه به تردد زوار اربعین از هفته‌های آینده، در این تونل نیز تردد به صورت موقت انجام خواهد شد و ۲ ماه بعد از اتمام اربعین پروژه به طور کامل بهره برداری خواهد رسید.

او مدعی شد با وجود محدودیت اعتباری، کشور به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته هر ماه یک پروژه بزرگ راهسازی در کشور به بهره برداری می‌رسد.

مراسم اربعین که در سالهای اخیر به کارناوالی سیاسی برای حکومت جمهوری اسلامی مبدل شده، هزینه های زیادی را به خود اختصاص داده است. حکومت برای پیشبرد اهداف سیاسی خود هر سال در تلاش است تا این شهروندان به صورت گسترده در این راهپیمایی شرکت کنند و به تبع برای تشویق به شرکت در این مراسم اعتبارات و امکاناتی در نظر می گیرد.

روز گذشته نیز خبری منتشر شد که براساس آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای اعلام کرده که به پرسنل این وزارتخانه و سازمان‌هایش، ۳ روز مرخصی تشویقی، ۵ میلیون تومان کمک هزینه و یک میلیون تومان برای هریک از اعضای خانواده، جهت اعزام به راهپیمایی اربعین پرداخت می کند.