/

حکم حبس و محرومیت از حقوق اجتماعی علیه مهوش شهریاری و فریبا کمال‌آبادی تایید شد

شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران حکم ۱۰ سال حبس و محرومیت از حقوق شهروندی علیه دو بانوی زندانی بهایی محبوس در زندان اوین را تایید کرد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، حکم ۱۰ سال حبس مهوش شهریاری و فریبا کمال‌آبادی توسط دادگاه تجدید نظر تهران تایید شده است.

رضا اکوانیان، فعال حقوق‌بشر با انتشار مطلبی در پیامرسان «ایکس» نوشت: شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران مهوش شهریاری (ثابت) و فریبا کمال‌آبادی دو شهروند بهائی محبوس در اوین را به ۱۰ سال زندان، دو سال ممنوع‌الخروجی، دو سال منع سکونت در تهران، دو سال ممنوعیت از فعالیت در گروههای اجتماعی و مصادره اموال از جمله تلفن همراه، کامپیوتر و دیگر ابزار مرتبط با جرم محکوم کرده است.

وزارت اطلاعات، اتهامات انتسابی علیه این دو شهروند بهائی را «تشکیل و اداره گروه به منظور اقدام علیه امنیت ملی» عنوان کرده است.

این دو شهروند بهایی از آغاز تفهیم اتهام تا دفاعیات دادگاه به شدت آن را تکذیب کرده‌اند.

آنها کیفرخواست دادگاه را صرفا یک بیانیه سیاسی عقیدتی خواندند.

‏مهوش شهریاری و فریبا کمال‌آبادی در اوایل مرداد ماه گذشته بازداشت شدند.

آنها پس از ماه‌ها حبس در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به بند زنان زندان اوین منتقل شدند.

این دو شهروند پیشتر نیز ۲ سال و نیم را در سلول‌های بند ۲۰۹ زندان اوین و ۸ سال و نیم را در بندهای عمومی زندان رجائی شهر، زندان قرچک ورامین و زندان اوین سپری کردند.

طی هفته گذشته، ۴۵ زن زندانی سیاسی کنونی و سابق با انتشار نامه‌ای که از جمله به امضای نرگس محمدی، نازنین زاغری، فائزه هاشمی، صدیقه وسمقی و ‌شهناز اکلمی رسیده، تداوم حبس فریبا کمال‌آبادی و مهوش شهریاری دو شهروند بهایی را محکوم کردند.