/

شلیک نیروهای حکومتی جان یک کولبر دیگر را گرفت

نیروهای امنیتی به سمت تعدادی از کولبران در منطقه مرزی نوسود در استان کرمانشاه تیراندازی کردند که به دنبال این تیراندازی ۷ نفر زخمی و یک کولبر جان باخت.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این حادثه در شامگاه یکشنبه روی داد و پیکر بی‌جان یکی از این کولبران به نام اسو کریمی عصر روز گذشته در یکی از باغ‌های اطراف روستای مرزی شوشمی پیدا شد.

این کولبر ۳۹ساله که از اهالی پاوه بود بر اثر تیراندازی نیروهای حکومتی زخمی شده بود که حین فرار خود را به نزدیکی یک روستای مرزی رسانده بود اما به دلیل خونریزی شدید جان باخت.

وضعیت جسمانی کولبران دیگر نامناسب گزارش شده است.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو که بر موضوعات مرتبط با مناطق کردنشین متمرکز است زخمی‌های این تیراندازی را احسان رسولی اهل پاوه، میلاد بازانی، امید ویسی، نیما اعظمی، سلام ویسی و هوشیار بازانی اهل جوانرود و یک کولبر با نام کوچک فرشاد اهل ثلاث باباجانی معرفی کرد.

اکثر این کولبران از ناحیه سر، پشت، دست و پا زخمی شده‌اند. احسان رسولی در این حادثه از ناحیه قفسه سینه زخمی و در اتاق عمل بیمارستان قدس پاوه مورد عمل جراحی قرار گرفته است. 

به گفته منابع محلی تعداد زیادی از شهروندان پاوه روز گذشته در مقابل غسالخانه این شهر تجمع کرده بودند و نهادهای امنیتی نیز به دلیل نگرانی از شروع اعتراض پیکر این کولبر کشته شده را به مکان نامعلومی منتقل و شهروندان پاوه را از مقابل غسالخانه متفرق کردند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، طی سال ۱۴۰۱ دست‌کم ۲۹ کولبر کشته و ۱۹۶ نفر دیگر خمی شده‌اند.