/

بازداشت یک زن ایرانی – آمریکایی با اتهام جاسوسی؛ دلیل توقف مذاکرات تبادل بازداشت این فرد عنوان شده است

یک روزنامه داخلی از بازداشت یک زن ایرانی-آمریکایی خبر داده که به ادعای این رسانه، مقام‌های آمریکایی خواستار آزادی وی هستند و این درخواست موجب توقف توافق تبادل زندانیان شده است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از روزنامه خراسان، یک زن ایرانی-آمریکایی بازداشت شده، اما به هویت این اشاره نشده است.

طبق ادعای این روزنامه، این زن بازداشت شده پنجمین زندانی ایالات متحده در ایران است.

گفته شده او سابقه حضور در سازمان‌های غیردولتی افغانستان را داشته و آمریکا اجرای تبادل زندانی با ایران را تا «زمان آزادی او، متوقف کرده‌» است.

روزنامه خراسان عنوان کرده است که مقام‌های آمریکایی در مذاکرات جاری برای تبادل زندانی بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران خواستار آزادی وی هستند.

به نوشته این روزنامه این درخواست موجب توقف توافق تبادل زندانیان شده است.

اتهام زن ایرانی-آمریکایی بازداشت شده، «جاسوسی» اعلام شده و زمان بازداشت وی را هفته های اخیر عنوان کرده‌اند.

تاکنون اظهارنظر رسمی درباره آقای دلیلی و زن ایرانی-آمریکایی بازداشت شده اظهارنظری نکرده‌اند.

مراد طاهباز، سیامک نمازی، عماد شرقی، زندانیان ایرانی-آمریکایی هستند که مقام های جمهوری اسلامی رسما بازداشت آنها را تایید کرده‌اند.

روزنامه شرق در هفته‌های اخیر خبر داده بود که نفر چهارم زندانیان ایرانی-آمریکایی، «شهاب دلیلی» است که ایالات متحده خواهان قرار گرفتن او در فهرست تبادل زندانیان شده است.

پیشتر روزنامه شرق زمان بازداشت شهاب دلیلی توسط وزارت اطلاعات را فروردین سال ۱۳۹۵ و حین بازگشت به آمریکا، عنوان کرده و گفته بود که او به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

روزنامه خراسان عنوان کرده است؛ مقام‌های آمریکایی گفته بودند که ایران قرار است ۴ زندانی آمریکایی را با ۴ شهروند ایرانی در زندان های آمریکا مبادله کند و در مراحل آخر مذاکرات، خواستار آزادی آقای دلیلی هم شده بودند.

به نوشته این روزنامه اکنون زندانیانی که در دستور کار مذاکرات قرار دارد، در ایران به ۵ نفر رسیده است.

پیشتر باقر نمازی، پدر ۸۰ ساله سیامک نمازی را که برای پیگیری زندانی شدن فرزندش به ایران آمده بود و او را هم زندانی کردند، به صورت یکطرفه آزاد شد.