/

پلمپ شهربازی رباتیک در تهران به بهانه پوشش اختیاری مردم

در ادامه سرکوب اصناف مختلف کشور توسط نهادهای حکومتی به بهانه عدم رعایت حجاب اجباری، یک مجموعه سرگرمی و تفریحی رباتیک واقع در ولنجک تهران توسط ماموران اداره اماکن پلمپ شد.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.



به گزارش فرانیوز، شهربازی «روبوکیدز» در ولنجک تهران روز پنج‌شنبه دوازدهم مرداد ماه به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری شماری از زنان در این شهربازی، پلمپ شده است.

بر اساس گزارش سایت خبری روزنامه آرمان ملی، نیروهای اداره اماکن روز پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ماه شعبه ولنجک آن را پلمپ کردند.

همچنین شهربازی ربوکیدز با انتشار اطلاعیه‌ای در صفحه اینستاگرام خود ضمن تایید پلمپ شعبه ولنجک عنوان کرد: شهربازی شعبه ولنجک در ارتباط با حجاب تا اطلاع ثانوی پلمپ شده است.

سایت انصاف‌نیوز نیز با انتشار خبر پلمپ شهربازی روبوکیدز، تاکید کرد که این شهربازی یک مجموعه سرگرمی و تفریحی استارتاپی است که پیشتر از سوی یونیسف مورد تقدیر قرار گرفته بود و دو سال متوالی برنده جایزه شرکت برتر از دانشگاه امیرکبیر شده است.

از شهربازی روبوکیدز به عنوان اولین شهربازی رباتیک ایران نام برده می‌شود که در تهران دو شعبه در ولنجک و تهرانپارس دارد.

از اسفند ماه گذشته صدها مرکز تجاری و تفریحی و گردشگری تاکنون به بهانه کشف حجاب و عدم رعایت حجاب اجباری در این مجموعه‌ها، پلمپ شده‌اند.

عصر یکشنبه اول مرداد ماه نیز نیروهای اداره اماکن فراجا، با مراجعه به ساختمان اداری دیجی کالا، این ساختمان را به دلیل سرباز زدن شماری از کارکنان زن این فروشگاه آنلاین از حجاب اجباری، پلمپ کردند.

روابط عمومی دیجی کالا اعلام کرد که با وجود پلمپ ساختمان اداری این شرکت، بخش فروشگاه اینترنتی آن همچنان فعال است.

همزمان رسانه‌ها در ایران از پلمپ مجدد قنادی فرانسه یکی از مشهورترین کافه‌-قنادی‌های تهران واقع در تقاطع خیابان انقلاب و خیابان ابوریحان خبر دادند.

نیروهای اداره اماکن فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی همچنین در چند روز گذشته نیز اقدام به پلمب ده‌ها کافه و رستوران در تهران و مشهد و دیگر شهرهای ایران کرده‌اند.

پلمپ کافه «موزه گربه ایرانی» در تهران در روز شنبه ۳۱ تیر ماه به دلیل «عدم رعایت شئونات اسلامی» از جمله این اقدامات است.

پلمپ اماکن تجاری و صنفی تنها محدود به کلانشهرها و شهرهای بزرگ نیست بلکه در شهرهای کوچک نیز ادامه دارد.

رسانه‌های داخل ایران صبح روز پنج‌شنبه، پنجم مرداد، بدون اشاره به جزئیات اعلام کردند که در پی عدم رعایت حجاب اجباری توسط کارکنان زن شرکت طاقچه در این باره پرونده قضایی تشکیل شده است.

خبر تشکیل پرونده برای این شرکت نشر تنها ساعاتی پس از آن منتشر شده است که محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در واکنش به حواشی ایجاد‌شده تهدید کرد که «به اپلیکشن‌هایی که مانند طاقچه مسئله حجاب و عفاف را رعایت نکنند و مجوزشان با وزارت ارشاد است حتما رسیدگی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.»

موسسات انتشاراتی حکومتی پس از انتشار این خبر در اطلاعیه های جداگانه و انتشار در فضای مجازی عدم همکاری خود با طاقچه را اعلام کرده و خواستار برخورد قضایی با این فروشگاه کتاب اینترنتی شده بودند.

براساس این گزارش فروشگاه «طاقچه» به سرنوشت «دیجی کالا» دچار شد، همچنین شرکت بیمه اینترنتی «ازکی» نیز در همین مسیر قرار گرفت و مجوز فعالیتش به دلیل انتشار عکسی از کارکنان زن این موسسه تعلیق شد.