/

پاسخ آمریکا برای مقابله با تهدید جمهوری اسلامی در خلیج فارس؛ استقرار تفنگداران مسلح بر روی کشتی‌های تجاری

رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات ایالات متحده اعلام کردند؛ پنتاگون در نظر دارد برای مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی، در صورت تقاضای کشتی‌های تجاری که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، نیروهای نظامی خود را در این کشتی‌ها مستقر کند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، آسوشیتدپرس به نقل از پنج مقام آگاه آمریکایی با بیان اینکه هنوز در این مورد تصمیم نهایی گرفته نشده عنوان کرد؛ رایزنی‌های آمریکا با کشورهای خلیج فارس در این زمینه ادامه دارد.

طبق این گزارش، یکی از این مقامات روند اجرای چنین تصمیمی را پیچیده خوانده است.

او افزوده است؛ استقرار نیروها در هر کشتی احتمالا تایید کشوری را نیاز دارد که کشتی تحت پرچم آن قرار دارد و نیز کشوری که مالکیت کشتی در آن به ثبت رسیده است.

گفته شده، ارتش ایالات متحده این نیروها را بر روی کشتی‌های تجاری که در برابر حمله نیروهای جمهوری اسلامی آسیب‌پذیر هستند و به ویژه کشتی‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، قرار می‌دهد.

همچنین یک مقام آمریکایی در اینباره به روزنامه وال‌استریت ژورنال گفته است؛ پیش از ارائه این پیشنهاد، پرچم کشتی، ملیت صاحب آن، ترکیب خدمه و محموله آن در نظر گرفته خواهد شد.

این مقام گفت که بحث درباره این تدابیر امنیتی، که گزینه‌ای اختیاری است، مدتی‌ایست با دست‌اندرکاران صنعت کشتی‌رانی در جریان بوده است.

سخنگوی پنتاگون از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کرد.

پنتاگون عنوان کرده؛ ناوها، جنگنده‌ها و نیروهای ارتش آمریکا هم‌اکنون در خلیج فارس مستقر هستند که همین امر واکنش سریع به اقدام‌های تحریک‌آمیز جمهوری اسلامی را تسهیل می‌کند.