ادعای تسنیم: آلبانی «مریم رجوی» را ممنوع‌الورود کرد

ارگان رسانه‌ای وابسته به سپاه پاسداران در خبری اختصاصی به نقل از منابع امنیتی ادعا کرد که یکی از مسئولان سازمان مجاهدین خلق توسط دولت آلبانی ممنوع‌الورود شده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع امنیتی ادعا کرد که دولت آلبانی، مریم رجوی را که چند ماه قبل از این کشور به فرانسه رفته بود، ممنوع الورود کرده است.

این خبرگزاری مدعی شده که «این حکم از سوی دادگاه ضدتروریسم این کشور صادر شده است.»

تسنیم ادعا کرده که «دادگاه پس از بررسی مستندات موجود مبنی بر هدایت اقدامات تروریستی این سازمان در ایران، حکم ممنوعیت ورود رجوی به آلبانی را صادر کرده است».

گفته می‌شود، مریم رجوی در حال حاضر در فرانسه حضور دارد.

پلیس آلبانی در تاریخ ۳۰ خرداد ماه به اردوگاه اشرف ۳ در نزدیکی پایتخت این کشور یورش برد و بر اساس اعلام شورای ملی مقاومت ایران، بسیاری از کامپیوترها در این اردوگاه را شکسته یا با خود برد.

بنابر بیانیه شورای ملی مقاومت، در پی این اقدام پلیس آلبانی یکی از ساکنان به نام علی مستشاری جان باخته و نیروهای پلیس تعداد بسیاری از کامپیوترها را «شکسته و یا با خود بردند.»

شورای ملی مقاومت خواستار مداخله‌ سازمان ملل متحد و اتحادیه‌ اروپا شده است.

به گفته فرمانده کل پلیس آلبانی، در جریان بازرسی از اردوگاه اشرف، ۹۶ کامپیوتر، ۴۹ لپ‌تاپ، دو تبلت و سه کارت حافظه همراه با مقادیر زیادی اسناد مکتوب ضبط شده است.

در حالی که یک روز پس از این حمله، پلیس آلبانی اعلام کرد شش تن از رهبران این سازمان تحت تحقیق هستند، سازمان مجاهدین خلق در واکنش گفت: این سازمان هدف «پرونده‌سازی» از سوی دستگاه قضایی آلبانی قرار گرفته و در صورت لزوم در این رابطه در دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت خواهد کرد.

به دنبال ادعای سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی مبنی بر دسترسی جمهوری اسلامی به تجهیزات کامپیوتری اعضای سازمان مجاهدین خلق، پلیس آلبانی این ادعا را رد کرد.