/

واکنش‌ها به دستورالعمل یکی از مدیران شبکه درمان لاهیجان برای خودداری از درمان افراد «بی‌حجاب»

نامه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهر لاهیجان به مدیران مراکز درمانی جهت عدم ارائه خدمات به افراد «بی‌حجاب» با واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این دستور رسمی طی نامه‌ای توسط دکتر محمدتقی نجف‌زاده ارسال و امضا شده است.

وی در نامه اشاره کرده که با توجه به مکاتبه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لاهیجان، «ارائه خدمات درمانی منوط به رعایت حجاب در مراکز خصوصی و دولتی» است.

طبق این نامه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی باید دستورالعمل این ستاد را اجرا کنند.

در این نامه شرایط اضطراری و اورژانسی بیماری که نیاز به مراقبت فوری دارد، در نظر گرفته نشده است.

عباس عبدی، فعال سیاسی نزدیک به اصلاح‌طلبان در واکنش به این دستور رسمی عنوان کرده است که دولت و وزارت بهداشت باید پاسخگوی این اقدام باشند.

وی در توئیتر نوشت: «کاری به دبیر ستاد امر به معروف ندارم که درک او همین اندازه است. آن پزشکی که مدیر دولتی است و آن وزارتخانه‌ای که تن به چنین تخلفی ضد انسانی می‌دهد و دولتی که سکوت می‌کند باید پاسخگو باشند.»

متن کامل لایحه موسوم به «حجاب و عفاف» در روز پنجشنبه پنجم مرداد ماه منتشر شد که بر اساس آن عدم رعایت حجاب اجباری مجازاتهایی از جزای نقدی تا ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و ممنوع‌الخروجی از کشور را در پی دارد.

در این لایحه، علاوه بر «برخورد میدانی» با زنان، بر اعمال گسترده‌تر «تفکیک جنسیتی» در دانشگاه‌ها، مراکز اداری، آموزشی، پارک‌ها و اماکن گردشگری، حتی بر تفکیک جنسیتی در «بخش درمان بیمارستان»‌ها نیز تاکید شده است.