حاتم‌بخشی دولت برای سوءاستفاده از احساسات مذهبی مردم؛ اختصاص ۸۰ هزار تُن برنج و شکر به هیات‌های عزاداری

در شرایطی که جمهوری اسلامی مناسبات مذهبی را نه به خاطر ماهیت آن بلکه برای سوءاستفاده از احساسات مذهبی مردم همانند ابزاری به کار می‌گیرد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از اختصاص ۸۰ هزار تُن برنج و شکر برای برپایی آیین‌های ایام محرم و صفر خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سعید راد در اینباره گفت: نیمی از این اقلام شامل ۳۰ هزار تُن برنج و ۱۰ هزار تُن شکر برای تهیه نذورات در اختیار هیأت‌ها و تکایا قرار گرفته است.

وی افزود: نیمی دیگر نیز در قالب سهمیه فوق‌العاده شامل ۳۰ هزار تُن برنج و ۱۰ هزار تُن شکر به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اختصاص یافته تا نسبت به توزیع آن بین شهروندان اقدام کنند.

راد همچنین گفت: با توجه به پخت نان نذری و مصرف نان در هیأت‌ها و تکایا، ۲۲ هزار و ۵۷۰ تُن سهمیه آرد فوق‌العاده برای ماه‌های تیر و مرداد به ۱۲ استان کشور اختصاص داده شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: از این مقدار، ۱۵ هزار و ۶۳۰ تُن آرد نوع یک با قیمت هر کیلوگرم ۶۶۵ تومان و ۶ هزار و ۹۴۰ تن آرد نوع دو با قیمت هر کیلوگرم ۹۰۰ تومان، تخصیص یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه در مورد نرخ کالاهای اساسی اختصاص داده شده برای ایام محرم و صفر، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم برنج هندی ۳۳ هزار تومان، برنج تایلندی ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج تایلندی رده ب ۱۶ هزار تومان و همچنین قیمت هر کیلوگرم شکر برای برای هیأت‌ها و تکایا (تحویل از محل انبار) ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان (به علاوه یک درصد ارزش افزوده) و برای مصرف کنندگان (خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای) ۲۸ هزار تومان تعیین شده است.

چنین حاتم‌بخشی‌هایی در حالی به بهانه مناسبات مذهبی و برای گسترش ایدئولوژی جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد که درصد چشمگیری از مردم ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند و از تامین مایحتاج روزانه خود عاجزند.