اعدام
/

یک نفر در زاهدان به اتهام ارتباط با سازمان‌های اطلاعاتی خارجی اعدام شد

قوه قضائیه جمهوری اسلامی در خبری اعلام کرد امروز شنبه، ۲۵ آذر یک نفر در زندان زاهدان به اتهام آنچه ارتباط با سازمان‌های اطلاعاتی خارجی از جمله موساد خوانده شده، اعدام شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری میزان، مرکز رسانه ای قوه قضائیه گفته است این فرد «آگاهانه اقدام به جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده کرده و این اسناد را در اختیار سرویس‌های بیگانه از جمله موساد قرار می‌داد».

میزان نوشت: «پرونده این فرد پس از دستگیری و تکمیل تحقیقات در دادسرا به اتهام «همکاری اطلاعاتی و جاسوسی به نفع رژیم متخاصم صهیونیستی، جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده و در اختیار قرار دادن اطلاعات به افسر سرویس جاسوسی موساد به صورت مستقیم با هدف بر هم زدن نظم کشور و تبلیغ به نفع گروه‌های و سازمان‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران» به دادگاه انقلاب زاهدان ارسال شد».

در این اطلاعیه نامی از فرد اعدام شده برده نشده و فقط گفته شده که پرونده این فرد پس از اعتراض به دیوان عالی کشور هم فرستاده شد که دیوان حکم اعدام را تائید کرد.

همچنین گفته شده فرد اعدام شده خواهان عفو شده بود که این درخواست او هم رد شد.

جمهوری اسلامی ایران یکی از بالاترین آمار اعدام در جهان را دارد.

فعالان حقوق بشر و سازمان‌های حقوق بشری بارها به روند محاکمات در ایران و صدور حکم اعدام برای متهمان اعتراض کرده و گفته‌اند حقوق بسیاری از متهمان رعایت نمی‌شود و آنها از دسترسی به وکیل و دادرسی عادلانه محروم هستند.