یک عضو دیگر سپاه در درگیری با گروه‌های مخالف کُرد کشته شد

با ادامه درگیری سپاه پاسداران با گروه‌های کُرد مخالف جمهوری اسلامی در غرب کشور که ازهفته گذشته آغاز شده است، سپاه اعلام کرد یک عضو دیگر این نهاد نظامی جمعه ۲۶ خرداد کشته شده است.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

با ادامه درگیری سپاه پاسداران با گروه‌های کُرد مخالف جمهوری اسلامی در غرب کشور که ازهفته گذشته آغاز شده است، سپاه اعلام کرد یک عضو دیگر این نهاد نظامی جمعه ۲۶ خرداد کشته شده است.

به گزارش فرانیوز، سپاه پاسداران امروز شنبه ۲۷ خرداد خبر داد که یکی از «نیروهای بومی سپاه مریوان» به نام رزگار تیره، شامگاه جمعه در درگیری با یکی از گروه‌های مسلح کرد، در محدوده روستاهای دره‌تفی و سردوش در حاشیه غربی دریاچه زریوار کشته شده است.

پیشتر سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از درگیری بین نیروهای سپاه پاسداران و نیروهای پژاک در روستاهای دره‌تفی و کانی سانان مریوان خبر داده بود.

حجت رشیدی، رییس بسیج رسانه کردستان، نیز اعلام کرد که شامگاه جمعه در درگیری بین سپاه و پژاک، یکی از نیروهای سپاه استان کشته شده است.

به گزارش هه‌نگاو در روز جمعه ۲۶ خرداد طی چهار روز دست ‌کم ۱۶۰ شهروند اهل اسلام‌آباد غرب که بیشتر آنها از ساکنان روستای لُر بوده‌اند، توسط نهادهای امنیتی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

این اقدامات پس از کشته شدن دو نیروی سپاه در این منطقه صورت گرفته است.

سپاه پاسداران استان کرمانشاه روز چهارشنبه ۲۴ خرداد، از کشته شدن مهدی شاه‌ملکی، یکی از نیروهایش و مجروح شدن دو نیروی دیگر خبر داد که ادعا شده بود برای بازداشت «یک نفر مظنون» به شهرک جهاد واقع در شهرستان اسلام آبادغرب اعزام شده بودند.

سه روز پیش از آن نیز سجاد امیری یکی از نیروهای بسیجی در یک درگیری در کرمانشاه کشته شد.

سپاه پاسداران از هفته گذشته اقدام به توپ‌باران ارتفاعات کوهستان کوسالان در نزدیکی شهر سروآباد استان کردستان و برگزاری مانور در این منطقه کرده است.

منابع خبری کُرد، ۱۴ خرداد از «انتقال تسلیحات سنگین و نیمه‌سنگین» به مناطق کردنشین غرب ایران خبر داده بودند.

در همین حال فرماندهی یگان‌های مدافع شرق کردستان (شاخه نظامی پژاک) اعلام کرد که این حملات ادامه دارد. فرماندهی یگان‌های مدافع شرق کردستان اعلام کرد که نیروهای آنها «در راستای دفاع از خود به حملات پاسخ داده‌اند و در نتیجه تعدادی از نیروهای ایران کشته و زخمی شده‌اند».

هه‌نگاو سازمانی مستقل غیردولتی که نقض حقوق بشر در کردستان ایران را پوشش می دهد امروز از وقوع درگیری مسلحانه در سروآباد و اعزام هلیکوپتر امداد سپاه پاسداران از سنندج به سروآباد خبر داده است.

بر اساس این گزارش متعاقب درگیری‌های مسلحانه در نزدیکی کوهستان کوسالان شهرستان‌ سروآباد، یک فروند هلیکوپتر امدادی سپاه پاسداران از سنندج به شهر سروآباد اعزام شده است.

هه‌نگاو می گوید ساعت ۴ صبح امروز به وقت محلی، یک درگیری مسلحانه در منطقه حَشه‌دول واقع در دامنه کوهستان کوسالان در حوالی سروآباد میان نیروهای سپاه پاسداران و گریلاهای پژاک به وقوع پیوسته است.