/

یک افسر سپاه در حمله موشکی اسرائیل کشته شد

روابط‌عمومی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک افسر این نهاد نظامی در حمله هوایی اسرائیل به حوالی دمشق کشته شده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

روابط‌عمومی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک افسر این نهاد نظامی در حمله هوایی اسرائیل به حوالی دمشق کشته شده است.

به گزارش فرانیوز، منابع خبری گزارش دادند که در ساعت ۱۷ دقیقه بامداد امروز جمعه اسرائیل با شلیک چندین موشک از فراز آسمان منطقه جولان، مواضع نظامی ارتش سوریه و محل استقرار نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در جنوب غرب دمشق را هدف قرار داده است.

در گزارش‌های اولیه به تلفات این حمله اشاره‌ای نشد؛ اما پس از چند ساعت روابط‌عمومی سپاه اعلام کرد که یک افسر این نهاد به نام «میلاد حیدری» در حمله اسرائیل کشته شده است.

در بیانیه سپاه از این افسر سپاه با عنوان «یکی از مستشاران نظامی سپاه پاسداران در سوریه» نام‌برده‌شده است.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه حمله اسرائیل به سوریه «نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی یک کشور مستقل» توصیف شده و اسرائیل را تهدید به پاسخ متقابل کرد.

این دومین حمله اسرائیل به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته است. در حمله موشکی ارتش اسرائیل به اطراف دمشق دو سرباز ارتش بشار اسد زخمی شدند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز حملات اسرائیل در سوریه را محکوم کرد و آن‌ها را «متجاوزانه» و «نقض آشکار و مستمر قوانین و مقررات بین‌المللی» خواند.

او مدعی شد که این حملات «به‌منظور انحراف توجهات از بحران‌ها و شکاف‌های عمیق داخلی اسرائیل» انجام می‌شود.