/

گسیل تجهیزات زرهی سپاه به مرزهای شمال غربی کشور؛ همزمان وزیر خارجه عراق وارد تهران شد

در حالی که تصاویری از اعزام نیروها و تجهیزات سپاه پاسداران به مرزهای شمال غربی کشور انتشار یافته، وزیر خارجه عراق برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی وارد تهران شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رسانه‌های داخلی اعلام کردند که امروز «فواد حسین»، وزیر خارجه عراق برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی وارد تهران شد.

خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران با انتشار تصاویری از «اعزام تجهیزات زرهی سپاه» مرزهای شمال غرب خبر داد.

این خبرگزاری حکومتی در توضیح تصاویر نوشته است: این تحرکات «در پی نزدیک شدن به پایان اولتیماتوم» جمهوری اسلامی به عراق برای «خلع سلاح» گروه‌های کُرد «تجزیه‌طلب» در اقلیم کردستان در حال انجام است.

روز گذشته فواد حسین پس از هشدارهای مکرر حکومت ایران مبنی بر عدم تمدید «مهلت ۲۸ شهریور خلع سلاح احزاب کرد» در اقلیم کردستان، اعلام کرده بود که «برای جلوگیری از درگیری» بیشتر به تهران می‌رود.

وزیر خارجه عراق در نشستی خبری گفته بود که این کشور در حال انتقال اردوگاه و پایگاه گروه‌های کُرد ایرانی مخالف جمهوری اسلامی «به مناطق در عمق و دور از مرز اقلیم با ایران منتقل خواهد شد.»

عباس نیلفروشان، معاون عملیات کل سپاه پاسداران پیشتر در گفتگو با یک رسانه داخلی گفته بود: ما از برادرانمان در اقلیم کردستان انتظار برادری داریم.

او عنوان کرده بود: پس از مذاکرات پی در پی نهایتا با دولت مرکزی عراق و اقلیم توافقنامه‌ای امضا کردیم که پایان مدت اجرای آن از لحاظ زمان‌بندی و موارد توافق شده ۲۸ شهریور ماه است.

طی سال‌های اخیر، به‌ ویژه در یک سال گذشته، سپاه پاسداران بارها به مناطق مختلف اقلیم کُردستان عراق حمله موشکی و نظامی انجام داده است.

این حملات هر بار با اعتراضات مقامات بغداد روبه‌رو شد اما به بهانه برخورد با مخالفان این روند را همچنان ادامه داده است.