/

گرامیداشت یاد «توماج» در دویستمین روز حبس در انفرادی

شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، در دویستمین روز حبس توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی در انفرادی، از او یاد کردند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، در دویستمین روز حبس توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی در انفرادی، از او یاد کردند.

به گزارش فرانیوز، روز چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت، صفحات شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان، مملو از جملات توماج از جمله «مرگ اصلی ناامیدیه»، بود.

بر اساس گزارش‌های غیر رسمی توماج در زندان و هنگام بازداشت به شدت شکنجه شده است که منجر به آسیب جدی چشم‌ها و شکستگی نقاطی در بدنش شده است.

سازمان‌های حقوق بشر گزارش داده‌اند که توماج از دسترسی به پزشک و درمان محروم بوده است. اعتراضاتی هم در شهرهای مختلف جهان در روزهای گذشته با درخواست آزادی توماج صالحی برگزار شد.

درخواست آزادی فوری این خواننده، پایان شکنجه او و سایر زندانیان و نیز پایان آزار و اذیت هنرمندان، از دیگر خواسته‌های طرح شده در شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان بود.

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی، در روزهای گذشته گفته بود که جلسه بازپرسی پرونده او روز ۱۷ اردیبهشت در دادسرای اصفهان برگزار شد و «توماج از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه شرکت داشت».

«افساد فی الارض، تبلیغ علیه نظام، همکاری با دولت متخاصم، دعوت مردم به کشتار و اغتشاش و توهین به رهبری» از اتهاماتی است که علیه توماج صالحی مطرح شده است.