/

کیوسک امروز؛ هیچ توافق موقت هسته‌ای در کار نیست/ اذعان بانک مرکزی بر ناترازی بانکی و مالی/ تابستان سخت در انتظار ایران/ پایان نمایش برای آقا محسن/ برگزاری نشست حجاب بدون حضور یک زن

به گزارش فرانیوز، روزنامه‌های صبح امروز، سه‌شنبه بیست و سوم خرداد ماه به مباحثی پیرامون توافق موقت هسته‌ای، ناترازی بانکی و مالی، تابستان سخت و بی‌آبی، استعفای محسن رضایی و نشست حجاب بدون حضور زنان پرداخته اند.

خواندن این مطلب 17 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، روزنامه‌های صبح امروز، سه‌شنبه بیست و سوم خرداد ماه به مباحثی پیرامون توافق موقت هسته‌ای، ناترازی بانکی و مالی، تابستان سخت و بی‌آبی، استعفای محسن رضایی و نشست حجاب بدون حضور زنان پرداخته اند.

به گزارش فرانیوز، نگاهی داریم به عناوین و گزارشات چند روزنامه صبح کشور که در ادامه می خوانید؛

هیچ‌گونه توافق موقت هسته‌ای در دستور کار نیست

روزنامه اطلاعات درباره اظهارات یک مقام وزارت امور خارجه پیرامون توافق هسته‌ای نوشته است:

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مذاکره براى توافق موقت یا ترتیبـــات جدیدى که جایگزین برجام باشد را تائید نمى‌کنیم، درباره گمانه‌زنى‌هایى مبنى بر مذاکره میان ایران و آمریکا در یکى از کشورهاى همســـایه اظهارداشت: ما با هدف تحرک بخشـــى به مذاکرات لغو تحریم‌ها از مساعى جمیله عمان و مقامهاى ارشد این کشور که چندین هفته قبل مطرح شده بود استقبال کردیم و تبـــادل پیام‌هایى با طرف مقابل داشتیم.

ناصر کنعانى در نشست خبرى با رسانه‌ها  افزود: این تبادل پیام ها ادامه دارد و دستگاه دیپلماسى از همه امکانات موجود در چارجوب سیاست‌هاى اصولى براى تامین منافع ملى استفاده مى‌کند و ما از ظرفیت و کمک‌هاى عمان به عنوان کشـــورى دوست استفاده کردیم.

وى اظهارداشـــت: مبنـــاى مذاکرات لغو تحریم‌ها همان توافق امضا شده درســـال ۲۰۱۵ است و برخى گمانه‌زنى‌هاى رسانه‌اى مبنى بر توافق موقت و امثال این موارد که توافقى جایگزین برجام باشد، نمى‌تواند مورد تائید باشد.

کنعانى با بیان اینکه از طریق واسطه‌ها گفتگوها را انجام مى دهیم و مذاکرات مسقط مخفى نبوده است، ادعا کرد؛ ما در عین توجه به خطوط قرمز، هیچ فرصتى را براى تحقق منافع ملى از دست نمى دهیم.

بلاخره بانک مرکزی اذعان کرد؛ کم آورده است

روزنامه ابرار اقتصادی گزارشی با موضوع ناترازی موجود در نظام بانکی و مالی کشور منتشر کرده، مبحثی که بسیاری از مقامات اقتصادی از پرداختن به این واقعیت سر باز می‌زنند.

مقام بانک مرکزی در سی‌امین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با تاکید بر لزوم هماهنگی بین سیاست‌های پولی و مالی و تجاری گفت: نقشه تجاری کشور باید هماهنگ با سیاست‌های ارزی باشند و بدیهی است که نمی‌توان ارز را به راحتی و به خوبی بدون هماهنگی این دو مدیریت کرد. 

به گزارش بانک مرکزی، ابوالحسنی با بیان اینکه برخی بی‌ثباتی‌ها در عرصه اقتصاد وجود دارد، گفت: ارز از یک منظر یک متغیر لنگر و کلیدی برای متغیرهای کلان اقتصادی است، آرامش و ثبات در این بازار می‌تواند خیلی از مسائل بخش واقعی اقتصاد را هم حل کند و بستر را برای رشد تولید فراهم آورد لذا از این منظر سیاست‌های مرتبط با ارز هم در این همایش مورد بحث قرار خواهد گرفت.

قائم مقام بانک مرکزی اذعان کرد: از مجموعه عواملی که در بخش بانکی خود را نشان می‌دهد می توان به ناترازی‌های موجود در نظام بانکی اشاره کرد. این ناترازی‌ها در طولانی مدت انجام شده است، اما به هر حال امروز باید علاج شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ناترازی پرداخت و گفت: ناترازی‌هایی را در بخش مالی ملاحظه می کنیم که اگر در همانجا حل می‌شد و به بخش پولی و بانکی سرریز نمی‌شد مشکلی ایجاد نمی کرد اما در کشورهایی نظیر کشور ما در دهه‌های گذشته کسری‌های بودجه و نا‌ترازهای مالی به بخش پولی هم سرایت کرده است. بنابراین به چارچوب سیاستهای مالی برای تثبیت اقتصادی نیاز داریم تا بتوانیم سیاستهای مالی را به نوعی قاعده‌مند پیشنهاد بکنیم و ببینیم این بدهی‌های انباشته ایجاد شده را چگونه می توان کاهش داد.

تابستان سخت در انتظار ایران

روزنامه اقتصاد پویا در گزارشی تحلیلی درباره وضعیت بی‌آبی در کشور و معضلاتی که شهروندان در فصل تابستان با آن مواجه خواهند شد، هشدار داده است.

کارشناسان مستقل و غیر دولتی اعلام کردند که دولت‌ها دست از تخریب محیط زیست بردارند و برای برداشت‌ها منابع آبی جدیدی تعریف نکنند اما هیچ دولتی تاکنون به این صحبت‌ها گوش نداده است.

در حال حاضر، کشور نه تنها از ورشکستگی آبی عبور کرده است، بلکه ورشکستگی اکوسیستم و نابودی زیستگاه‌ها را نیز تجربه می‌کند. امروزه تالاب‌ها و رودخانه‌ها و دریاچه‌های کشور یکی پس از دیگری نابود می‌شوند.

اگر رفتارها به این گونه باشد تالاب‌ها و رودخانه‌ها و منابع آب زیرزمینی به طور کامل از دست خواهند رفت و از طرفی، بخش کشاورزی هم نابود خواهد شد و در نتیجه مواد غذایی در کشور ایران به اتمام خواهد رسید. 

البته کماکان درحال حاضر کشاورزی به صفر  رسیده است و کشور ایران به واردکننده غلات مانند: گندم، جو و حبوبات تبدیل شده است.

معاون وزیر نیرو اخیرا اعلام کرده است که جز انتقال آب راهی برای تامین آب مورد نیاز کشور وجود ندارد. چنین سخنی به معنی نابودی محیط زیست است و باید به این نکته توجه کرد که حیات دولت‌ها و کشورها به محیط زیست است و اگر محیط زیست نابود شود توامان حکومت دچار فروپاشی خواهد شد.

پایان نمایش برای آقامحسن

داوود حشمتی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی با انتشار مطلبی در روزنامه هم‌میهن به استعفای محسن رضایی پرداخته و نوشته است:

محسن رضایی با فشار دولت و یا خواسته خودش هم که بود، روز گذشته استعفا داد و از دولت خارج شد. او آمده بود سکان اقتصادی دولت را در دست بگیرد، حالا به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا می‌رود.

آقامحسن نمادی است از نسلی که با انقلاب بالا آمدند و هیچ‌وقت قصد و آهنگ کنار رفتن از قدرت را ندارند. او می‌توانست بعد از جنگ حتی به یک اسطوره تبدیل شود، اما اصرارش بر ماندن در قدرت شرایطی را برایش رقم زد که نه جایی برای ماندن در دولت داشت و نه جامعه از او بر روی شانه‌هایش استقبال می‌کرد.

حالا بسیاری افول یک سردار را در سیاست نگاه می‌کنند که خیلی دوست داشت در انتخابات‌ها از مردم رای بگیرد اما هیچ‌وقت موفق نشد؛ سرداری که از این صندلی به آن صندلی و از این دبیرخانه به آن دبیرخانه جابه‌جا می‌شود، اما دوست ندارد هیچ‌وقت صندلی قدرت را رها کند. درحالی‌که «سیاست دنیای آرزوها نیست و تاریخ بی‌رحمانه قضاوت خواهد کرد.»

برگزاری نشست حجاب بدون حضور حتی یک زن!

روزنامه اعتماد به برگزاری نشست حجاب با حضور دست‌کم ۱۶ مقام دولتی مرد بدون حضور حتی یک زن پرداخته است.

نخستین نشست بررسی لایحه عفاف و حجاب برای شنیدن دیدگاه صاحب نظران و نخبگان مسائل حوزه خانواده، عفاف و حجاب با حضور قالیباف، رییس مجلس برگزار شد.

این نشست در شرایطی برای تصمیم‌گیری درباره حجاب بانوان برگزار شده که همه حاضران در نشست را مردان تشکیل داده‌اند و حتی یک بانو  هم برای پیگیری مطالبات میلیون‌ها زن ایرانی در این نشست حاضر نبود!