کنشگران سیاسی دعوت به حمله نظامی به ایران را محکوم کردند

۵۷ کنشگر ایرانی از طیف‌های مختلف سیاسی با امضای نامه‌ای دعوت مستقیم یا غیرمستقیم به حمله نظامی علیه ایران را محکوم کرده‌اند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از رادیو فردا، ده‌ها تن از فعالان سیاسی که می‌گویند از گرایش‌های متفاوت هستند، با امضای نامه‌ای درباره‌ دعوت مستقیم و غیرمستقیم به حمله نظامی به ایران هشدار دادند.

این نامه در واکنش به موضع‌گیری سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) ابراز شده که پس از حمله مرگبار حماس در اسرائیل، خواستار واکنش نظامی به اهدافی در ایران شده بود.

امضاکنندگان این نامه، دعوت به حمله نظامی علیه ایران را محکوم می‌کنند اما در عین حال در این نامه، سیاست‌های جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل و فلسطینیان را نیز مخالف منافع ملی و برخلاف آزادی، دموکراسی و صلح دانسته‌اند.

فرهاد خسروخاور، مهرانگیز کار، پرستو فروهر، حسن یوسفی اشکوری، فرج سرکوهی، مهدیه گلرو، فاطمه حقیقت‌جو و حسن شریعتمداری از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

لازم به ذکر است که سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای (United Against Nuclear Iran) یا UANI که مقر آن در نیویورک است، خود را یک سازمان ذی‌نفوذ غیرحزبی و غیرانتفاعی معرفی و هدف از فعالیت‌های خود را جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه‌ای دارای سلاح‌های هسته‌ای عنوان کرده است. این سازمان در نیویورک مستقر است

کسری اعرابی، مدیر سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای و دانشجوی دکترا حوزه امنیتی و تاریخ در دانشگاه سنت اندروز است.

رئیس هیئت مدیره این سازمان، جو لیبرمن، سناتور سابق مجلس سنای ایالات متحده آمریکا از کنتیکت است.