اهون دشتی کولبر
/

کشته شدن یک کولبر دیگر با شلیک نیروهای مسلح حکومتی

تیراندازی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به سوی کولبران در استان کردستان بار دیگر قربانی گرفت و بامداد امروز یک کولبر اهل بانه با شلیک نیروهای مرزی کشته شد.

خواندن این مطلب 2 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رسانه‌های حقوق بشری کرد خبر دادند که  بامداد دوشنبه ١٣ آذر ماه ١۴٠٢، یک کولبر اهل بانه با نام «اهون دشتی» با شلیک مستقیم نیروهای مرزی جمهوری اسلامی کشته شد.

آژانس خبررسانی کردستان، کردپا گزارش کرده این کولبر ۲۸ ساله بدون اخطار قبلی در مرز «هنگه‌ژال» بانه هدف تیراندازی قرار گرفته و پیکر او نیز تا لحظه انتشار این گزارش به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

بر اساس آمار ارائه شده، با احتساب قتل «آهون دشتی»، شمار کولبرانی که طی کمتر از ۹ ماه در مرز بانه کشته شده‌اند به ۱۷ نفر رسیده است و تنها در یک هفته گذشته ۳ کولبر توسط نظامیان جمهوری اسلامی کشته شده‌اند.

در شامگاه یکشنبه ۵آذر۱۴۰۲، یک کولبر ۲۷ ساله به نام «یاور‌ ویسی»، اهل شهر ثلاث باباجانی از توابع استان کرمانشاه با تیراندازی نیروهای جمهوری اسلامی در نوسود کشته شد.

چند ساعت قبل‌تر و در مرز «هه‌نگه‌ژال» بانه نیز یک نوجوان ۱۷ ساله‌ به نام «فاروق علیزاده» با گلوله‌های مرزبانان جمهوری اسلامی جان خود را از دست داد.