/

کانون نویسندگان ایران حکم حبس و تبعید اکبر آزاد را محکوم کرد

کانون نویسندگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، حبس و تبعید یکی از نویسندگان و اعضای این کانون را محکوم کرد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

کانون نویسندگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، حبس و تبعید یکی از نویسندگان و اعضای این کانون را محکوم کرد.

به گزارش فرانیوز، اکبر آزاد، فعال مدنی و عضو کانون نویسندگان ایران، روز سه‌شنبه بیست و سوم خرداد ماه برای تحمل محکومیت دو سال تبعید به دره شهر واقع در استان ایلام اعزام شد. 

بر اساس اطلاعیه کانون، در این شهرستان، ارگان‌های دولتی هیچ گونه امکانی در اختیار او قرار نداده و تمام هزینه‌های ایاب و ذهاب، اقامت و اسکان و خورد و خوراک را باید خود او تامین کند. از این گذشته، ارتباطات تلفنی او با مشکلات عدیده مواجه است.

در این اطلاعیه اشاره شده است: این عضو کانون در مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در اسفند ماه سال ۱۳۹۲ در منزل مسکونی‌‌ خود در «وجی آباد» اسلام شهر بازداشت شد. 

آقای آزاد در سال ۱۳۹۵ از سوی شعبه یک دادگاه دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان به تحمل حبس و تبعید محکوم و حکم دو سال حبس و تبعید او در دادگاه تجدید‌نظر تایید شد. 

این در حالی است که وی ۶۷ سال دارد و از بیماری دیابت رنج می‌برد.

کانون نویسندگان ایران در پایان اطلاعیه تاکید کرده است: صدور چنین احکام ظالمانه‌ای را مصداق نقض آشکار آزادی بیان و ستم در حق همه‌ کسانی می‌داند که می‌خواهند به زبان مادری خود بگویند و بنویسند و منتشر کنند، از این‌رو مسئولیت هرگونه گزندی به جان نویسنده و عضو خود را متوجه کار به‌دستان و مجریان این احکام ضد انسانی می‌داند.