/

کانادا و نیوزیلند تحریم های جدیدی علیه سپاه وضع کردند

دولت کانادا روز گذشته در بیانیه ای از وضع تحریم‌های جدید علیه تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی ایران که مسئول دستگیری مهسا امینی، قتل او و اعدام معترضان بوده اند، خبر داد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

دولت کانادا روز گذشته در بیانیه ای از وضع تحریم‌های جدید علیه تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی ایران که مسئول دستگیری مهسا امینی، قتل او و اعدام معترضان بوده اند، خبر داد.

به گزارش فرانیوز، ملانی جولی، وزیر امور خارجه چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت اعلام کرد که دولت کانادا دارایی‌های ۹ نفر از این مقامات و مسئولان یک زندان را به دلیل «نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر» مسدود کرده و ورود این مسئولان جمهوری اسلامی به این کشور ممنوع شده است.

دولت کانادا می‌گوید که در این لیست، چهار تن از اعضای گشت ارشاد نیز تحریم شده‌‏اند که اتاوا آن‌‏ها را متهم به حضور در تیم دستگیری مهسا امینی به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری می‌‏داند.

همچنین نام رئیس منطقه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان که در آن اعتراضات مردمی با خشونت نیروهای امنیتی سرکوب شد، در لیست تحریم شدگان است.

یازدهمین دور تحریم‌های کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران از پاییز گذشته آغاز شد که شامل مسئولان زندان گوهردشت است. یک زندان در غرب تهران که به نام رجایی شهر نیز شناخته می‌شود که در آن، تعدادی از معترضان اعدام شده‌اند.

همچنین مسئول شرکت هواپیماهای بدون سرنشین «پرآورپارس» که برای کمک به حمله روسیه به اوکراین سلاح ارسال کرده است، نیز در لیست تحریم‌های جدید کانادا است.

یک روز پس از تحریم‌های کانادا علیه جمهوری اسلامی در ارتباط با تهاجم روسیه علیه اوکراین، دولت نیوزیلند نیز چهار فرد و دو نهاد ایرانی را به دلیل تامین پهپاد برای روسیه در جریان جنگ در اوکراین تحریم کرد.

قاسم دماوندیان، مدیرعامل شرکت صنایع هوایی قدس، علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه، حسین شمس‌آبادی، مدیرعامل شرکت پرآور پارس و اصغر محمودی، مالک شرکت سلین تکنیک، از جمله اشخاص تحریم شده هستند.

دولت نیوزیلند همچنین سازمان هوافضای سپاه پاسداران و شرکت خدمات فرودگاهی سفیران را نیز به دلیل نقش آن‌ها در ارائه پهپاد به روسیه در فهرست تحریم‌های جدید خود قرار داد.

تحریم‌های جدید از صبح روز جمعه پنجم ماه می به وقت نیوزیلند اجرایی خواهند شد.