راهپیمایی اربعین
/

کارناوال اربعین همچنان «جان» می گیرد؛ مرگ ۱۲ ایرانی دیگر بر اثر تصادف در عراق

یک مقام هلال احمر ایران روز شنبه اعلام کرد برخورد دو دستگاه وَن در مسیر سامرا به کاظمین در کشور عراق ۱۹ کشته به جا گذاشته که از این تعداد ۱۲ نفر ایرانی هستند.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رئیس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال‌احمر گفت که این تصادف رانندگی شامگاه گذشته، جمعه ۱۰ شهریور رخ داد.

به گفته او، در این حادثه ۱۹ نفر جان باخته‌اند، شامل ۱۲ نفر ایرانی، ۴ نفر افغانستانی و ۳ نفر عراقی، و مصدومان این حادثه که شامل ۷ ایرانی و ۴ شهروند افغانستان بودند، به بیمارستان شهر بلد در کشور عراق منتقل شدند.

همزمان ستاد مرکزی اربعین در ایران اعلام کرد «شمار زائرانی که از ایران عازم عراق شده‌اند از ۳ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر عبور کرد».

رسانه‌های دولتی ایران می‌گویند این تصادف مرگبار در مسیر جاده کاظمین به سامرا رخ داده است.

جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر با تبلیغات گسترده درباره مراسم اربعین، مردم را با مشوق‌های مالی و غیرمالی به راهپیمایی یا سفر به کربلا، شهر محل دفن امام سوم شیعیان در عراق، تشویق کرده است.

۵ شهریور نیز گزارش شد با وقوع یک تصادف رانندگی در غرب شهر ناصریه در مرکز استان ذی قار واقع در جنوب عراق ۷ ایرانی زخمی شدند.

رسانه های عراق گزارش دادند، این حادثه رانندگی امروز در جاده اصلی منطقه البطحاء در غرب شهر ناصریه بین دو خودروی سواری رخ داد که بر اثر آن ۱۱ نفر مجروح شدند.

به گزارش رسانه های عراق در بین مجروحان این حادثه، هفت نفر از اتباع جمهوری اسلامی که برای زیارت اربعین وارد عراق شده اند وجود دارد.

۶ شهریورماه نیز خبرگزاری دولتی ایرانا خبر داد که هفت زائر ایرانی اربعین عصر دوشنبه در یک سانحه تصادف رانندگی در استان ذی قار عراق جان باختند.

براساس این گزارش اتوبوس حامل زائران ایرانی اربعین که از بصره به سمت کربلا در حرکت بود در جاده بصره – ناصریه در استان ذی قار با یک دستگاه تریلر تصادف کرد و بر اثر آن هفت نفر از زائران جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته دکتر امین رضا طباطبایی نماینده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در عراق همچنین ۲۰ نفر از سرنشینان زخمی این اتوبوس به بیمارستانی در شهر ناصریه منتقل شدند.

به گفته دکتر طباطبایی، حال برخی از مصدومان وخیم گزارش شده بود.

پیشتر نیز در حادثه دیگری که ساعت چهار بامداد ششم شهریور اتفاق افتاد، یک دستگاه اتوبوس حامل ۳۲ زائر ایرانی در جاده «کوت – بدره» در استان واسط عراق واژگون شد که بر اثر آن چهار نفر جان خود را از دست دادند.

۸ شهریورماه نیز دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان از مصدومیت و فوت ۲۹ زائر ایرانی در پی حادثه تصادف یک تریلی با اتوبوس در محور بصره به ناصریه کشور عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم سید‌ نادر نقیبی ‌اظهار کرد: ‌۲۳ مصدوم و ۶ فوتی ایرانی حادثه تصادف دو خودروی سنگین تریلی و اتوبوس در محور بصره به ناصریه در عراق در دو مرحله از طریق مرز شلمچه به کشور منتقل شدند.