/

چند مقام ارشد بریتانیا خواهان اتخاذ اقدامات سختگیرانه‌‌تر در قبال جمهوری اسلامی شدند

دو وزیر دفاع پیشین بریتانیا، یکی از رهبران سابق حزب لیبرال دموکرات و رییس فعلی کمیته امور خارجه پارلمان این کشور، از دولت بریتانیا خواستند اقدامات سختگیرانه‌‌تری در قبال جمهوری اسلامی اتخاذ کند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، چندین مقام ارشد بریتانیا این  نامه‌ را خطاب به جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا نگاشته‌اند.

آنها نوشتند: کارنامه وحشتناک حقوق بشر ایران، تسریع برنامه هسته‌ای، حمایت از نیروهای نیابتی در سراسر خاورمیانه، کمک گسترده به روسیه در جنگ وحشیانه‌ علیه اوکراین و حمایت از تروریسم و آدم‌ربایی، جمهوری اسلامی را به تهدیدی آشکار برای ثبات بین‌الملل تبدیل می‌کند.

نگارندگان نامه هشدار دادند: جمهوری اسلامی بزرگترین و ستیزه‌جوترین قدرت خاورمیانه است، که تعهدی آشکار به بازنگری در نظم جهانی، همراه با اتحاد رو به رشد با روسیه و تمایل به تعمیق آن دارد.

آنها تاکید کرده‌اند: بارزترین شکست سیاسی غرب، به‌ویژه بریتانیا و اروپا، تقسیم‌بندی دیپلماتیک موضوع هسته‌ای و سپس تلقی آن به عنوان موضوع اصلی سیاست در روابط با جمهوری اسلامی بوده است.

امضاکنندگان نامه افزودند: در حالی که توجه به تهدید هسته‌ای مهم است، باید آن را در بستری از تهدیدهای گسترده‌تری از سوی حکومت ایران در نظر گرفت.

مقامات ارشد بریتانیا در این نامه مشخصا از دولت می‌خواهند دست جمهوری اسلامی را از تروریسم و آدم‌ربایی در بریتانیا قطع کند و حکومت ایران را در انزوای بیشتری قرار دهد تا پشتیبانی بین‌المللی برای ائتلافی علیه جمهوری اسلامی حاصل شود و مساله به دیگر کشورهای عضو برجام هم برسد.

این نامه به امضای مینگیس کمبل، رهبر سابق لیبرال دموکرات‌ها، مایکل فالون، وزیر دفاع پیشین، آلیشا کرنز، رییس کمیته منتخب روابط خارجی مجلس عوام بریتانیا، دیوید ریچاردز، رییس پیشین ستاد دفاع، جورج رابرتسون، دبیرکل پیشین ناتو و وزیر دفاع سابق، و مارک سدویل، مشاور پیشین امنیت ملی و وزیر سابق کابینه، رسیده است.