/

پیوستن جنگنده‌های اف ۳۵ به سنتکام برای مقابله با تهدیدات دریایی جمهوری اسلامی

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام، خبر داد که جنگنده‌های اف ۳۵ که گفته شده بود برای مقابله با تهدیدات دریایی جمهوری اسلامی به خلیج‌فارس اعزام می‌شوند در منطقه مستقر شده‌اند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، حساب توییتری سنتکام که ستاد فرمانده کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقهٔ خاورمیانه و شرق آفریقا و آسیای مرکزی است با انتشار تصویر این جنگنده‌ها از «ورود جنگنده‌های اف ۳۵ به منطقه تحت پوشش سنتکام» خبر داد.

همچنین نیروی هوایی مرکزی آمریکا در سنتکام نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: به عنوان بخشی از برنامه از پیش اعلام شده وزارت دفاع، یک اسکادران از جنگنده‌های اف-۳۵ «آذرخش ۲» نیروی هوایی ایالات متحده در منطقه تحت مسئولیت سنتکام مستقر شد.

این بیانیه اضافه کرد که جنگنده‌های یادشده به پشتیبانی از مأموریت‌های نیروی هوایی مرکزی آمریکا در دفاع از منافع، ارتقای امنیت منطقه‌ای و حفاظت از آزادی ناوبری در منطقه کمک خواهند کرد.

نیروی هوایی مرکزی آمریکا در سنتکام تصریح کرده است: در هماهنگی با متحدان منطقه‌ای، شرکای ما و نیروی دریایی ایالات متحده، جنگنده‌های اف-۳۵ به جنگنده‌های اف-۱۶ و آی-۱۰ که در منطقه به گشت‌زنی و نظارت بر تنگه هرمز کمک می‌کنند، خواهند پیوست.

ایالات متحده ۲۷ تیرماه اعلام کرد که علاوه بر اعزام تعدادی جنگنده اف ۱۶ به خلیج‌فارس برای مقابله با توقیف کشتی‌های تجاری از سوی جمهوری اسلامی، یک ناوشکن و چند فروند جنگنده اف ۳۵ نیز برای تقویت نیروی بازدارنده خود به این منطقه اعزام خواهد کرد.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون نیز با اشاره به این که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دستور اعزام ناوشکن و هواپیماهای بیشتر را به خلیج‌فارس صادر کرده افزود: «با توجه به تهدید مستمر و با هماهنگی شرکا و متحدانمان، این وزارتخانه در حال افزایش حضور و توانایی ما برای نظارت بر تنگه هرمز و آب‌های اطراف آن است».

پس از آن نیز ارتش ایالات متحده اعلام کرد که برای تقویت نیروهای آمریکا در منطقه خلیج‌فارس یگانی از تفنگ‌داران دریایی، یک کشتی تهاجمی و همچنین یک کشتی پشتیبانی با قابلیت فرود در عرشه نیروی دریایی آمریکا به همراه کارکنان و تجهیزات مرتبط آنها نیز به منطقه اعزام کرده است.