پیام «شورای همبستگی آزادی برای ایران» به مناسبت روز زن

مقام زن را ارج می‌نهیم و ضمن تبریک و گرامیداشت روز زن، آرزو داریم سپهر فردای ایران سرشار از مهر و آزادگی و  برابری برای همه‌ی ایرانیان و به ویژه زنان این سرزمین باشد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

امسال روز جهانی زن را در فقدان مهسا امینی، نیکا شاکرمی، سارینا اسماعیل‌زاده و بسیاری از زنان و دختران بی‌گناهی گرامی می‌داریم که تیغ ستم رژیم خونخوار جمهوری اسلامی فرصت زندگی، رشد و بالندگی‌ را از ایشان گرفت. گرامی میداریم شجاعت مادرانی را که تصویر فرزند در دست،‌ چشم در چشم ضحاک زمانه عدالت را فریاد می‌زنند. گرامی می‌داریم شجاعت دختران سرزمین‌مان را که آخرین تصویر ثبت شده‌ی چشمانشان سندی ماندگار از چهره‌ی مزدوران حیوان صفت رژیم است برای روز حساب و بوسه می‌زنیم بر دستان لرزان مادرانی که نفسهای دختران مسموم شده خود را به نظاره نشسته‌اند.

سالها بیداد و جفا صبر زنان آزاد سرشت ایران را به بوته‌ی آزمون نهاد، این صبر امروز به سر رسیده است و آن نیمه‌ی جامعه‌ی ایرانی که رژیم به گمان خود به پستوی خانه‌ها رانده بود، با انقلاب زن-زندگی-آزادی پیشرانه‌ی این خیزش انقلابی گردید و زن و مرد و کودک و جوان را با خود همراه نمود. ایرانِ آزادِ آینده وامدار و سپاسگزار زنان دلیر و استوارِ امروز خواهد بود.

به خاطر داشته باشیم نابرابری متحجرانه، آموزشهای زن ستیزانه و ضد بشری نه تنها زنان را از حقوق اولیه‌ی خود محروم نموده، افسردگی و سرخوردگی را در جامعه منتشر کرده،‌ بلکه در ناخودآگاه مردان نیز بذر زن ستیزی کاشته است. امروز گاه آن فرا رسیده که برخی مردان نیز بیشتر بیاندیشند و در آموزه‌های خود بازنگری کنند، تحجر و زن‌ستیزی را از نهاد فکری خود دور ریخته و باور کنند جنسیت ترازِ سنجش برتری و برخورداری نیست.

مقام زن را ارج می‌نهیم و ضمن تبریک و گرامیداشت روز زن، آرزو داریم سپهر فردای ایران سرشار از مهر و آزادگی و  برابری برای همه‌ی ایرانیان و به ویژه زنان این سرزمین باشد.

پاینده ایران آزاد
شورای همبستگی آزادی برای ایران
هشتم مارس دوهزاروبیست‌وسه میلادی