نیروهای پنتاگون
/

پنتاگون اعلام کرد: تا کاهش تهدید جمهوری اسلامی نیروهای ما در منطقه می‌مانند

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون با اشاره به تداوم تهدیدهای جمهوری اسلامی و گروه‌های مورد حمایت تهران علیه نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا، گفت که تا زمانی که به حضور نیروها در منطقه نیاز باشد، در این منطقه خواهند ماند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سینگ همچنین گفت: «پنتاگون در هفته‌های اخیر همچنان شاهد ایجاد اختلال علیه کشتی‌های تجاری بوده و این نشان می‌دهد که هنوز سطح تهدیدات ایران کاهش نیافته است».

او که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در پاسخ به پرسش مربوط به زمان خروج نیروهای آمریکایی از خلیج‌فارس گفت: «ما شاهد کاهش تهدید ایران نبوده‌ایم، بنابراین دلیلی برای خروج نیروهای ما وجود ندارد».

معاون سخنگوی پنتاگون تأکید کرد تا زمانی که تهدید ایران تغییر نکند، تغییری در موضع نیروی آمریکا نیز ایجاد نخواهد شد.

آمریکا می‌گوید، ایران در دو سال اخیر نزدیک به ۲۰ کشتی تجاری با پرچم‌های بین‌المللی را مورد آزار و اذیت، حمله یا توقیف قرار داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز ۱۲ مرداد، با استناد به منابع رسمی، از طرح آمریکا برای استقرار تفنگداران دریایی بر عرشهٔ کشتی‌های تجاری در تنگهٔ هرمز به‌منظور جلوگیری از تعرض نیروهای نظامی ایران به آزادی کشتی‌رانی در خلیج فارس خبر داده بود.

اخیرا پت رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا عنوان کرد که حضور نظامی ایالات متحده و متحدانش در منطقه خلیج‌فارس تأثیر بازدارنده بر فعالیت‌های «مخرب» جمهوری اسلامی دارد.

به دنبال افزایش فعالیت‌های  جمهوری اسلامی در تنگه هرمز، ایالات متحده با تقویت نیروهای خود در این منطقه سعی دارد با توقیف کشتی‌های تجاری توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی مقابله کند. به همین منظور علاوه بر ارسال تعداد بیشتری ناو و هواپیما به این منطقه بیش از ۳ هزار نیروی نظامی نیز به خاورمیانه اعزام کرد.

همچنین مقام‌‌های آمریکایی به رسانه‌ها گفتند پنتاگون در نظر دارد برای مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی در مسیر کشتی‌رانی تنگه هرمز، در صورت تقاضای کشتی‌های تجاری که از این آبراه عبور می‌کنند، نیروهای نظامی خود را در این کشتی‌ها مستقر کند.

پت رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز ۲۷ مرداد‌ماه در یک نشست خبری و در پاسخ به این پرسش که آیا حضور نظامی آمریکا تأثیری بر کاهش اقدامات حکومت ایران داشته است، گفت: «از نظر آماری و تأثیر (حضور نظامی) بر فعالیت‌های مخرب، این روندی است که به مرور زمان مشخص خواهد شد».

او تأکید کرده بود که «ما معتقدیم که اکنون با همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود در منطقه اثر بازدارنده‌ای داریم. به همین دلیل است که نیروهای بیشتری را در منطقه مستقر کردیم.»