/

پلیس بریتانیا دانیل خلیفه را دستگیر کرد

پلیس بریتانیا اعلام کرد که سرباز سابق انگلیسی مظنون به جرائم تروریستی و ارتباط با جمهوری اسلامی که از زندان فرار کرده بود را دستگیر کرده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، پلیس متروپولیتن بریتانیا روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دانیل عابد خلیفه، سرباز سابق ارتش بریتانیا را درست قبل از ساعت ۱۱ صبح امروز در منطقه چیزیک در غرب لندن دستگیر کرده و او در حال حاضر در بازداشت پلیس است.

پلیس در ساعات اولیه صبح روز شنبه هم اعلام کرده بود که این سرباز سابق انگلیسی مظنون به جرائم تروریستی و ارتباط با جمهوری اسلامی ایران که از زندان فرار کرده بود، شب گذشته در منطقه چیزیک لندن مشاهده‌ شده است.

دانیل عابد خلیفه، ۲۱ ساله، صبح چهارشنبه ۱۵ شهریور پس از خروج مخفیانه از آشپزخانه زندانی که در آن مشغول به کار بود، با چسبیدن به کف کامیون حمل غذا، از زندان اچ ام پی واندسورث لندن فرار کرد.

پلیس متروپولیتن در بیانیه‌ پیش از دیستگیری خلیفه گفته بود: «ما می‌توانیم تأیید کنیم که پلیس درگیر در جستجوی دنیل خلیف امروز صبح تلاش‌های خود را در منطقه چیزیک و اطراف آن متمرکز کرده است.»

طبق بیانیه پلیس دلیل تمرکز عملیات جستجو در غرب لندن، فعالیت‌های اطلاعاتی و برخی شواهد تأیید شده (از حضور فرد فراری) در آن منطقه در طول شب، از جمله تماس‌های مردم است.

عابد خلیفه در سال ۲۰۱۹ به ارتش بریتانیا پیوست.

او اوایل ژانویه سال میلادی جاری پس از کار گذاشتن یک وسیله شبیه بمب دست‌ساز که البته بمب واقعی نبود، ناپدید شد.

ماموران امنیتی بریتانیا چند هفته بعد، در اواخر ژانویه ۲۰۲۳، مخفیگاه او را یافتند و خلیفه را بازداشت کردند.