پارلمان المان
/

پس از حمله تروریستی حماس به اسرائیل؛ پارلمان آلمان خواستار قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی شد

نمایندگان پارلمان فدرال آلمان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات حماس به اسرائیل از دولت آلمان خواستند فشارها را به سپاه پاسداران افزایش دهد و در برابر اقدامات مخرب آن فعالانه تلاش کند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی به‌علت موسس حزب‌الله لبنان و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی از جمله اقداماتی است که پارلمان آلمان از دولت این کشور درخواست کرده است.

همچنین شاخه جوانان احزاب در آلمان نیز از دولت خواستند روابط سیاسی و اقتصادی خود با جمهوری اسلامی را قطع کند. آنها همچنین خواستار کمپین جهانی برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروههای تروریستی شدند.

با آغاز حمله تروریستی حماس به اسرائیل، صدر اعظم آلمان، جمهوری اسلامی را مسئول حمایت از حماس و رساندنش به شرایط کنونی دانست.

اولاف شولتز خطاب به اعضای بوندستاگ گفت: «گرچه هیچ مدرک محکمی از نقش مستقیم وعملیاتی ایران در این حمله مذبوحانه نداریم،‌ اما کاملا روشن است که حماس بدون حمایت ایران هرگز نمی‌توانست چنین حمله بی‌سابقه‌ای را اجرا کند».

آقای شولتز در ادامه با پیش‌بینی ادامه مشکلات و تلفات غیرنظامی در غزه،‌ تاکید کرد که مقصر این مشکلات هم،‌ حماس و اقدام اخیر این گروه است.

فعالیت حماس در خاک آلمان ممنوع شد

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در واکنش به حملات گروه تروریستی حماس به اسرائیل، فعالیت‌های این گروه را در خاک آلمان ممنوع اعلام کرد.

گروه تروریستی حماس تحت حمایت سپاه پاسداران، روز شنبه پانزدهم مهر ماه حملاتی علیه اسرائیل را آغاز کرد که تاکنون سبب کشته، زخمی و آواره شدن هزاران انسان شده است.