پس از توصیه خامنه ای به مجلس در پرهیز از سختگیری به وزیران پیشنهادی؛ صحرایی وزیر آموزش و پرورش شد

مجلس شورای اسلامی به رضامراد صحرایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش اعتماد کرد و تصدی وزارتخانه را به او سپرد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

مجلس شورای اسلامی به رضامراد صحرایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش اعتماد کرد و تصدی وزارتخانه را به او سپرد.

به گزارش فرانیوز، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان با ۱۶۷ رای موافق، ۸۶ رای مخالف، ۱۴ رای ممتنع، ۲ رای باطله از مجموع ۲۶۹ نماینده حاضر در مجلس به صحرایی رای دادند و او به عنوان وزیرآموزش و پرورش انتخاب شد.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درحالی برگزار شد که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برای دفاع از صحرایی در مجلس حاضر نشد.

صحرایی سابقه ریاست حراست دانشگاه فرهنگیان را در کارنامه خود دارد و در زمان تصدی‌گری این پست دارای مواضع تند علیه دانشجویان بوده است.

طبق اخبار منتشر شده، رضامراد صحرایی قبلا به عنوان نیروی حراست در دانشگاه «علامه طباطبایی» فعالیت می‌کرده و بدون داشتن کارنامه‌ علمی موجه به عضویت هیات علمی این دانشگاه درآمده است.

بر اساس این اسناد، صحرایی که متولد دوم بهمن ماه سال ۱۳۵۵ در نورآباد لرستان است و زمانی مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید بوده است، پیش از این به عنوان نیروی حراست در دانشگاه «علامه طباطبایی» فعالیت می‌کرده و بدون داشتن کارنامه‌ علمی موجه به عضویت هیات علمی این دانشگاه درآمده است.

رای‌گیری امروز مجلس برای اعتماد به صحرایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش در حالی رخ داد که علی خامنه‌ای در دیدار هفته گذشته با نمایندگان مجلس با تاکید بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» گفته بود: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدتها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.