حمله تروریستی کرمان
/

پرونده‌سازی برای ۸۰ نفر در اصفهان به اتهام «توهین به شهدای کرمان»

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از تشکیل پرونده قضایی برای ۸۰ نفر به اتهام «توهین» به قربانیان حادثه اخیر کرمان خبر داده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، بازداشت و پرونده‌سازی برای شهروندان ایرانی به اتهام «توهین» به کشته شدگان انفجارهای کرمان با وجود گذشت بیش از دو هفته از این انفجارها همچنان ادامه دارد.

روز شنبه ۳۰ دی‌ماه، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از تشکیل پرونده قضایی برای ۸۰ نفر به اتهام «توهین» به قربانیان حادثه اخیر کرمان خبر داد.

محمد موسویان گفته که بعد از انفجار کرمان «برخی با تولید، انتشار و بازنشر محتوای خلاف واقع در برخی شبکه‌های اجتماعی» به کشته‌شدگان انفجار کرمان و قاسم سلیمانی «حرمت‌شکنی» کرده و باعث «تشویش اذهان عمومی، ناراحتی شهروندان … و مخدوش شدن امنیت روانی جامعه» شدند.

او افزوده که در این راستا «۸۰ نفر از اشخاصی که در شبکه‌های اجتماعی اخبار کذب و محتوای توهین‌آمیز» منتشر کرده بودند «شناسایی و پرونده قضایی در دادسرای مرکز استان، تشکیل شده است.»

همزمان در روز شنبه ۳۰ دی ماه رئیس پلیس فتا از بازداشت دو گرداننده صفحات مجازی به دلیل انتشار محتوای «توهین آمیز» درباره قاسم سلیمانی و قربانیان حمله اخیر کرمان خبر داده است.

محمدرضا رضایی، رئیس پلیس فتای استان کرمان هم روز شنبه ۲۳ دی از مسدود شدن ۵۸ صفحه مجازی و بازداشت تعدادی از شهروندان به اتهام «هتاکی» به کشته شدگان انفجارهای کرمان خبر داد.

به گفته رییس پلیس فتای کرمان، ۵۸ تارنما که اخبار«توهین‌آمیز» درباره انفجارهای کرمان منتشر کرده بودند، مسدود و تعداد ۴۸ پرونده نیز در این زمینه برای شهروندان در این زمینه تشکیل شده است.

در دو انفجار در چهارمین مراسم سالگرد قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه در شهر کرمان بیش از ۹۰ نفر کشته شدند. اتفاقی که به دوقطبی‌ شدن واکنش‌ها میان کاربران شبکه‌های اجتماعی منجر شد.