/

پایان موقت اعتصاب غذا به توصیه پزشکان؛ وحید بهشتی بر از سرگیری اعتصاب غذای خود تاکید کرد

وحید بهشتی، فعال سیاسی و اجتماعی که از ۷۲ روز قبل در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه بریتانیا در لندن و با درخواست «قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی دولت بریتانیا»، دست به اعتصاب غذا زده بود، روز جمعه به دستور اکید پزشکان مجبور به شکستن موقت اعتصاب غذای خود شد.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

وحید بهشتی، فعال سیاسی و اجتماعی که از ۷۲ روز قبل در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه بریتانیا در لندن و با درخواست «قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی دولت بریتانیا»، دست به تحصن و اعتصاب غذا زده بود، روز جمعه به دستور پزشکان مجبور به شکستن موقت اعتصاب غذای خود شد.

به گزارش فرانیوز، پس از آنکه وحید بهشتی روز جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به دلیل ضعف جسمانی با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد، با انتشار توئیتی نوشت: «به محض بازگشت سلامتی به محل تحصن کنار هم‌رزمانم باز خواهم گشت. قسم به خون یاران، ایستاده ایم تا پایان.»

روز گذشته ساعتی قبل از انتقال او به بیمارستان در حساب کاربریش در توییتر متنی منتشر شد و در آن بدون اشاره به جزییات اعلام شد که حال او پس از ۷۲ روز اعتصاب غذا مساعد نیست و به این دلیل نتوانست کلیپ‌ روزانه‌اش را ضبط و منتشر کند.

ساعاتی بعد، وحید بهشتی در توییتی با اشاره به بستری شدن خود و توقف موقت اعتصاب غذا به توصیه پزشکان، گفت به محض بهبود، اعتصاب غذای خود را در مقابل وزارت خارجه بریتانیا با مطالبه تروریست شناختن سپاه، از سر خواهد گرفت.

متی هون همسر وحید بهشتی دراینباره گفت: «حال وحید از پنجشنبه شب به علت روز درد در ناحیه سینه و قلب رو به وخامت گذاشت که نهایتا روز جمعه صبح با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.»

او افزود:« پزشکان معالج بعد از انجام آزمایشهای مختلف به این نتیجه رسیدند که ادامه اعتصاب غذا برای سلامتی جسمی او تبعات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت و بر همین اساس، وحید تصمیم گرفت تا به‌طور موقت اعتصاب غذای خود را خاتمه دهد.»

به گفته همسر وحید بهشتی او در دوران اعتصاب غذا «۲۲ درصد» از حجم بدنی خود را از دست داده و با کاهش وزن تا ۶۳ کیلوگرم در آستانه ایست قلبی بوده است.

وحید بهشتی شامگاه جمعه به وقت لندن با انتشار عکسی از وضعیت خود در بیمارستان، در توییترش نوشت: «بر اساس توصیه پزشکان و برای ادامه مبارزه با تروریستهای سپاه پاسداران به طور موقت به اعتصاب غذا پایان می‌دهم و به محض بازگشت سلامتی به محل تحصن کنار هم‌رزمانم باز خواهم گشت. قسم به خون یاران، ایستاده ایم تا پایان.»

متی هون با اشاره به توقف موقت اعتصاب غذای همسرش تاکید کرد که به مبارزات علیه «تروریست‌های سپاه پاسداران» ادامه خواهند داد.

در مدت ۷۲ روز اعتصاب غذای وحید بهشتی، مقامات و کنشگران بریتانیا بارها با حضور در کنار کمپ او در مقابل وزارت خارجه بریتانیا، با او ابراز همبستگی کردند.

وحید بهشتی اکنون در بیمارستان «سنت توماس» در مرکز لندن بستری است.

در روز شصت‌وششم این اعتصاب غذا، ایرانیان و کنشگران در لندن و شهرهای مختلف جهان در حمایت از این اقدام بهشتی و با تاکید بر لزوم تروریست شناختن سپاه، در روز شنبه ۹ اردیبهشت تجمع‌ها و تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند.

در روز ۳۱ فرودین نیز، ۱۲۵ نماینده احزاب مختلف در مجالس عوام و اعیان بریتانیا در نامه‌ای به نخست‌وزیر این کشور با اعلام حمایت از وحید بهشتی خواستار قرار گرفتن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی شدند.