/

وضعیت وخیم جسمانی طیفور سلیمی بابامیری در پی بازداشت در سکوت خبری

یک شهروند کُرد که هفت ماه قبل توسط ماموران امنیتی بازداشت شده، به دلیل شکنجه‌های شدید جهت اخذ اعتراف اجباری دچار آسیب‌دیدگی‌های شدید جسمی و روانی شده و وضعیت جسمانی او در زندان ارومیه ناپایدار گزارش شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

 به گزارش فرانیوز به نقل از سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، طیفور سلیمی بابامیری، ۴۷ سال و اهل بوکان در سکوت خبری از هفت ماه قبل توسط نیروهای حکومتی بازداشت شده و در این مدت بر اثر شکنجه‌های مداوم دچار آسیب‌دیدگی‌های شدید شده است.
 
 به گفته منابع آگاه، طیفور سلیمی بابامیری، پدر دو فرزند علاوه بر اینکه یکبار در بازداشتگاه سکته کرده، در شکنجه‌های مستمر یک دستش شکسته شده و شانه‌اش از جا درفته است.

گفته شده، همچنین پرده گوش وی دچار پارگی شده و از ناحیه هردوچشم نیز به شدت آسیب دیده است.
 
این منبع افزود: آقای سلیمی بابامیری، در میانه ششمین ماه بازداشت و در حالی که به زندان ارومیه منتقل شده بود، برای نخستین بار تماسی کوتاه با خانواده داشته است.
 
این شهروند توسط نهادهای امنیتی به آنچه “کمک‌رسانی درمانی و پزشکی به معترضان” در جریان خیزش انقلابی عنوان شده، متهم شده است.
 
او همچنان به صورت متناوب به سلول انفرادی منتقل و پس از فشار و شکنجه مجدد به بند عمومی زندان ارومیه بازگردانده می‌شود.
 
طیفور سلیمی بابامیری، اوایل اسفند ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی در شهر بانه بازداشت و پس از چند ماه شکنجه و بازجویی به زندان ارومیه منتقل شده بود.