//

وزیر خارجه استرالیا اعدام سه معترض بازداشتی را وحشی‌گری رژیم ایران علیه مردمش خواند

پنی وونگ،‌ وزیر خارجه استرالیا اعدام مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی در ایران را نمونه‌ای از «وحشیگری رژیم ایران علیه مردمش» خواند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

پنی وونگ،‌ وزیر خارجه استرالیا اعدام مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی در ایران را نمونه‌ای از «وحشیگری رژیم ایران علیه مردمش» خواند.

به گزارش فرانیوز، او در توییتی نوشت که این قتلهای شرم آور را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنیم.

وزیر خارجه استرالیا نوشت: فکر ما با خانواده آنهاست. استرالیا در کنار مردم ایران ایستاده است.

پیشتر محمد هاشمی، از بستگان مجید کاظمی در نامه سرگشاده ای از وزیر خارجه استرالیا خواسته بود که مانع اجرای حکم اعدام این سه نفر شود.

یی وان ری، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی توماج صالحیدر توییتی در واکنش به اعدام این سه متهم، نوشت: آنان سه نفر دیگر را کشتند. رژیم ایران بار دیگر ثابت کرد که آنها تروریستی بیش نیستند.

هانا نیومن نماینده آلمان در پارلمان اروپا نیز در توئیتی در واکنش به اعدام سه جوان معترض ایرانی نوشت که «دنیا بیدار شو»

او همچنین خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی اروپا و قطع مذاکرات برجام شد.

سایمون بیرمنگام، رهبر حزب لیبرال در سنای استرالیا، در توییتی در واکنش به اعدام اعدام صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی نوشت که «اخبار اعدام‌های بیشتر در ایران بار دیگر سبوعیت رژیم حاکم بر ایران علیه مردم خودش را یادآوری کرد».

تئو فرانکن، نماینده پارلمان بلژیک نیز در واکنش به این قتل حکومتی گفت: سه جوان امروز توسط رژیم ظالم آیت الله‌ها اعدام شدند. این رژیم تهدیدی بزرگ برای خاورمیانه، غرب و صلح جهانی است.