/

وزیرخارجه اسرائیل: به نهان ترین اسرار ایران آگاهیم؛ آیت‌الله‌ها توانایی ما را محک نزنند

الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل می‌گوید رژیم ایران مانند سرطان است و در هرکجا که حضور داشته، آسیب زده است.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، آقای کوهن در یادداشتی که در نشریه تلگراف چاپ لندن ، با تاکید بر اینکه «رژیم ایران» جهان را به جای خطرناک‌تری تبدیل کرده است، نوشت فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی به خاورمیانه، آسیا، اروپا و آمریکا کشیده شده است.

او همچنین نوشت که جمهوری اسلامی در داخل کشور هم در حال نقض سیستماتیک حقوق بشر است. به گفته او، اگر جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته ای دست یابد، این رژیم ابزاری برای ارتکاب جنایات وحشتناک خواهد داشت.

او نوشت: چنین حکومتی در حالی که به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است، بر نابودی اسرائیل نیز تاکید دارد.

در بخش دیگری از یادداشت، الی کوهن پیشنهاد کرده که موضع قاطع بین المللی علیه حکومت ایران، همچنین توام با فشار اقتصادی و سیاسی به همراه تهدید نظامی می‌تواند سیاست جمهوری اسلامی را در خارج از کشور و داخل تغییر دهد.

او تاکید کرد که اسرائیل هرگز اجازه نخواهد داد که رژیم تروریست ایران به سلاح‌ هسته‌ای دست یابد و در این راه از همه ابزارهای ممکن استفاده خواهد کرد.

کوهن گفت: «ما تا اینجای کار ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم به نهان‌ترین اسرار ایران نیز دسترسی پیدا کنیم. به رژیم آیت‌الله‌ها پیشنهاد می‌کنم توانایی‌های ما را محک نزنند.»

این مقام اسرائیلی در پایان یادداشت خود خواستار «پایان بی توجهی» جامعه جهانی شده و خواستار اقدام علیه جمهوری اسلامی شد.

مقامات اسرائیل بارها نسبت به دسترسی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای هشدار داده اند و آن را تهدیدی علیه خود می‌دانند.

در سالهای گذشته گروه های فلسطینی مثل حماس و لبنانی مثل حزب الله که از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی، گروه تروریستی شناخته می‌شوند، مورد حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی قرار دارند. آنها علیه اسرائیل عملیات نظامی دارند.

در مقابل، اسرائیل هم تاکنون اقداماتی علیه نیروهای نظامی سپاه در سوریه و جنوب لبنان داشته است.

در یکسال اخیر در مواردی مثل انفجار در مراکز نظامی و موشکی تهران و اصفهان، تلویحا از به نقش اسرائیل در این حملات اشاره شده است.

در حالی که گزارش‌ها حاکی از تلاش آمریکا برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای با ایران است، هفته گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، بار دیگر «مخالفت مجدانه» خود را با توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی اعلام کرد و هشدار داد این توافق جدید مانع از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای نمی‌شود.

او گفت: «بارها و بارها به دوستان آمریکایی خود اعلام کردیم و امروز نیز این کار را تکرار می‌کنم که با توافق‌ها [با ایران] و در راس آنها، توافق اولیه موسوم به برجام که فقط راه ایران را برای رسیدن به بمب هموار و همراه با صدها میلیون دلار می‌کند، مخالف هستیم.»