پهپاد سامانه آفندی
/

وزارت دفاع اعلام کرد؛ نقص فنی سامانه‌ آفندی منجر به حادثه گرگان شد

رضا طلایی نیک سخنگوی وزارت دفاع درباره حادثه امروز گرگان گفت: یکی از سامانه‌های آفندی در مرحلهٔ آزمایشی دچار نقص فنی و از مسیر خود منحرف شده و در گرگان سقوط می‌کند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، طلایی نیک سخنگوی وزارت دفاع جمهوری اسلامی در توضیح حادثه پیش آمده در گرگان و سقوط شی ای در شهر، اعلام کرد: در مناطق کویری داخل کشور آزمایش‌های سامانه پهپادی و آفندی انجام می‌شود که در یکی از این آزمون‌های تحقیقاتی یکی از سامانه‌ها دچار نقص فنی می شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود و قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرده و فرود آمده است.

از ساعات ابتدایی امروز برخی منابع خبری مدعی وقوع انفجار و شنیده شدن صدای مهیب در چند نقطه گرگان شدند. برخی رسانه ها خبر دادند این صدای مهیب به دلیل سقوط یک فروند پهپاد در گلستان بوده است که به فاصله ای کوتاه این ادعا تکذیب شد.

طلایی‌نیک با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، گفت گر خسارت مادی به هموطنان وارد شده باشد از طرف وزارت دفاع جبران می‌شود. تیم های امدادی و عملیاتی در حال جمع آوری قطعات فرودآمده هستند.

 این اظهارات سخنگوی وزارت دفاع در حالی صورت گرفته که همزمان یک خمپاره عمل نکرده در یک بیمارستان شهر گرگان مشاهده شده است.

براساس گزارش ها سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از کشف یک خمپاره عمل نکرده در گرگان خبر داد و گفت: موضوع خمپاره عمل نکرده در یک بیمارستان گلستان که همزمان با ساقط شدن یک پهپاد در محوطه این بیمارستان مشاهده شده توسط مأموران امنیتی و نظامی در حال بررسی است.