واکنش علی کریمی به اتهام قوه قضاییه: اگر خانواده‌ام تخلف کردند مجازاتشان کنید

علی کریمی ستاره سابق فوتبال ایران، نسبت به اتهامات خبرگزاری قوه قضاییه مبنی بر کلاهبرداری او از خواهرش، واکنش نشان داده و با انتشار متنی در شبکه‌های اجتماعی خود عنوان کرد: «همیشه و در همه حال هدفم مبارزه با فساد بوده و هست و خواهد بود.»

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

علی کریمی ستاره سابق فوتبال ایران، نسبت به اتهامات خبرگزاری قوه قضاییه مبنی بر کلاهبرداری او از خواهرش، واکنش نشان داده و با انتشار متنی در شبکه‌های اجتماعی خود عنوان کرد: «همیشه و در همه حال هدفم مبارزه با فساد بوده و هست و خواهد بود.»

به گزارش فرانیوز، علی کریمی در این متن نوشته است: «از همین تریبون اعلام می‌کنم هر کدام از اقوام درجه یک و دوستان نزدیکانم باعث گزند و آسیب به فرد دیگری در جامعه شد، اشد مجازات را براى آن فرد خاطی خواستارم.»

او این متن را در حساب توییتر و استوری اینستاگرام خود منتشر کرده و تصویری از متن افشا شده از خبرگزاری فارس پس از هک این رسانه سپاه توسط «بلک ریوارد» را نیز منتشر کرده است. در این متن به تلاش جمهوری اسلامی برای بی‌آبرو کردن «مولوی عبدالحمید» اشاره شده است.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی با انتشار گزارشی به نقل از دادستان تهران مدعی شد فردی به نام «لیلی کریمی» خواهر علی کریمی به دلیل سو استفاده علی کریمی و کلاهبرداری از او از ۱۷ ماه قبل در زندان است.

در این گزارش عنوان شده که دادستان تهران به همراه جمعی از قضات، هنگام حضور در این بند برای «برپایی میز خدمت چهره به چهره با مددجویان»، متوجه حضور لیلا کریمی شده‌اند.

دادستان تهران گفته است خواهر علی کریمی در ملاقات با او، برادرش را دلیل زندانی‌شدنش معرفی کرده و او را به «سوءاستفاده ۷۷۰ میلیاردتومانی» متهم کرده است.

این گزارش، در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های فراوانی را برانگیخت و بسیاری آن را بی‌اعتبار دانسته و این سؤال را مطرح کرده‌اند که چگونه جمهوری اسلامی تاکنون نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده بود. برخی نیز شائبه گروگان‌گیری این عضو خانواده علی کریمی برای تحت فشار قرار دادن او که یکی از چهره‌های محبوب، و مؤثر در اعتراضات پاییز و زمستان ۱۴۰۱ را مطرح کردند.

در گزارش خبرگزاری قوه قضاییه که توسط بسیاری دیگر از وب‌سایت‌های حکومتی بازنشر شده آمده که لیلا کریمی مادر دو فرزند پنج و ۱۵ ساله معرفی شده که «۵۰ فقره چک سفید امضا به درخواست برادرش» در اختیار او گذاشته، چک‌هایی که در «خریداری تیم فوتبال سپیدرود رشت، زمین و ملک‌» استفاده شده.

دادیار معاونت زنان، کودکان و خانواده دادسرای تهران، وضعیت لیلا کریمی را نامساعد عنوان کرده و مدعی شده است «تمام شکات پرونده لیلا، دوستان و نزدیکان برادرش علی کریمی هستند.»