/

واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی به اعدام سه جوان معترض در اصفهان؛ «دنیا بیدار شو»

کاربران شبکه‌های اجتماعی و برخی فعالان سیاسی ایرانی و خارجی پس از انتشار خبر اعدام صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی اعتراض خود نسبت به این اقدام را نشان داده‌، آن را قتلی حکومتی از سوی رژیمی تروریستی خوانده و نسبت به این اقدام جمهوری اسلامی ابراز انزجار کردند.

خواندن این مطلب 9 دقیقه طول میکشد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی و برخی فعالان سیاسی ایرانی و خارجی پس از انتشار خبر اعدام صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی اعتراض خود نسبت به این اقدام را نشان داده‌، آن را قتلی حکومتی از سوی رژیمی تروریستی خوانده و نسبت به این اقدام جمهوری اسلامی ابراز انزجار کردند.

به گزارش فرانیوز، علی رغم موج اعتراضات گسترده در داخل و خارج از ایران نسبت به احتمال اجرای احکام اعدام برای سه متهم پرونده خانه اصفهان، صبح ۲۹ اردیبهشت ماه حکم اعدام صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی اجر شد.

اجرای حکم اعدام این سه متهم در پرونده «خانه اصفهان» که با شبهات بسیار همراه بود، موجی از واکنش ها را در ساعات اولیه انتشار خبردر شبکه های اجتماعی به همراه داشته است.

یکی از کاربران نوشته است که این سه نفر «بدون دسترسی به دادرسی عادلانه اعدام کرد و جهان فقط نظاره‌گر موج اعدام‌ها و این جنایات است».

کاربر دیگری با هشتگ همه با هم هستیم نوشته است: «این روزا که خبرای مربوط به اعدام را می‌شنوم، فکر می‌کنم همه این افراد، مثل هزاران دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی اعدامی، مملو از شور زندگی و امید بودند اما در کمال قساوت دستگیر و شکنجه شدند. این داستان تلخ به زودی تمام می‌شود اما خاطره این افراد هیچ وقت».

وحید بهشتی مدیر شبکه در تی وی در توییتی نسبت به اجرای احکام اعدام صبح امروز واکنش نشان داد.

او نوشت: جنایت هولناک امروز و قتل حکومتی این سه جوان، دیگر هیچ دلیلی برای در خانه ماندن باقی نمی گذارد.

بهشتی با ذکر نام سه جوان کشته شده تاکید کرده است که نام این سه جوان از امروز به کلمه رمز برای موج دوم انقلاب زن، زندگی، آزادی تبدیل خواهد شد.

علی معینی، عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت نوشته است: «من بچه خانه اصفهان‌ام. یعنی آن‌جا به دنیا آمدم و تا جوانی آن‌جا بودم. حادثه جلوی کوچه نوجوانی‌های من اتفاق افتاد … اما قرارنبود در “بهار” ١۴٠٢ بوی “اعدام” آن هم بدون رعایت الزامات حقوقی برای همیشه بر پیشانی خاطرات ما بماند. اعدام شدند، وقتی خواب بودیم.»

خبرگزاری آسوشیتد پرس هم در خبر اعدام میرهاشمی، کاظمی و یعقوبی نوشته است که این اتفاق «علی‌رغم مخالفت گروه‌های حقوق بشر» انجام شده است.

یی وان ری، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی توماج صالحیدر توییتی در واکنش به اعدام این سه متهم، نوشت: آنان سه نفر دیگر را کشتند. رژیم ایران بار دیگر ثابت کرد که آنها تروریستی بیش نیستند.

شورای همبستگی آزادی برای ایران نیز در حساب توئیتری خود نوشت: جان جوانان ایرانی برای رژیم منحوس اسلامی اندکی ارزش ندارد. بترسید از روزی که با ترازوی قوانین ننگین خودتان محاکمه شوید.

هانا نیومن نماینده آلمان در پارلمان اروپا نیز در توئیتی در واکنش به اعدام سه جوان معترض ایرانی نوشت که «دنیا بیدار شو»

او همچنین خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی اروپا و قطع مذاکرات برجام شد.

سایمون بیرمنگام، رهبر حزب لیبرال در سنای استرالیا، در توییتی در واکنش به اعدام اعدام صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی نوشت که «اخبار اعدام‌های بیشتر در ایران بار دیگر سبوعیت رژیم حاکم بر ایران علیه مردم خودش را یادآوری کرد»

تئو فرانکن، نماینده پارلمان بلژیک نیز در واکنش به این قتل حکومتی گفت: سه جوان امروز توسط رژیم ظالم آیت الله‌ها اعدام شدند. این رژیم تهدیدی بزرگ برای خاورمیانه، غرب و صلح جهانی است.

حساب توییتری ۱۵۰۰ تصویر روز جمعه خبر داد که محسن کاظمی، برادر مجید، بازداشت شده است. ساعتی پیشتر خبر اعدام مجید کاظمی به عنوان یکی از متهمان پرونده خانه اصفهان منتشر شده بود.