/

وال‌استریت ژورنال: جمهوری اسلامی در قبال آزادی زندانیان آمریکایی درخواست میلیاردها دلار کرد

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به اینکه دولت بایدن "بی سر و صدا" مشغول مذاکرات با تهران است، عنوان کرد که جمهوری اسلامی در قبال آزادی زندانیان آمریکایی درخواست میلیاردها دلار کرده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به اینکه دولت بایدن “بی سر و صدا” مشغول مذاکرات با تهران است، عنوان کرد که جمهوری اسلامی در قبال آزادی زندانیان آمریکایی درخواست میلیاردها دلار کرده است.

به گزارش فرانیوز، وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی و عراقی از مذاکرات محرمانه ایالات متحده و جمهوری اسلامی خبر داد.

منابع مطلع اعلام کرده‌اند که آمریکا مذاکراتی را در تلاش برای آزادی‌سازی زندانیان آمریکایی در بند جمهوری اسلامی و مهار فعالیت‌های فزاینده هسته‌ای این کشور آغاز کرده است.

مقامات مطلع اعلام کرده‌اند: با از سرگیری تماس‌ها بین دو طرف، واشنگتن همچنین پرداخت ۲.۵ میلیارد یورو معادل ۲.۷ میلیارد دلار توسط دولت عراق برای واردات برق و گاز ایران را تصویب کرده است. این پول به دلیل تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده نزد عراق مسدود شده بود.

مقامات جمهوری اسلامی بارها آزادی احتمالی زندانیان را به دسترسی به هفت میلیارد دلار از وجوه ایرانی بلوکه شده در کره جنوبی مرتبط دانسته و خواستار دسترسی به میلیاردها دلاری شده‌اند که در عراق برای تحویل نفت و گاز مسدود شده است.